Historien upp repar sig.....

Hej igen!
Ja, det blev väl som jag trodde! En infektion i käkbenet efter tandis borrande och rotande. Vid  två snåret på em gick bedövningen över. Men jag hade fortfarande obesrivligt ont. Vid fem så börjar det " sticka" i under läppen.  - Vad nu då??? Kommer bedövningen tillbaka? Inte då! Nu går det fort. På bara en liten stund till tar det onda och jag blir stel i h. ansiktset. Nu är goda råd dyra. Eftersom jag har haft detta innan när han varit och rotat så gällde det nu att skaffa pencillin fort, för att häva det värsta. Fick tag i två stycken! Klämde dom direkt, men det onda går inte bort på en gång inte, haha
Kan säga att den natten blev jävlig! Sov ca 20 min som längst. Många värktabletter ( några för många, inte bra) men vad gör man när det värker i hela ansiktet??? Min tandläkare stänger kl 12 MITT på dagen. Visst, jag kunde ju åkt till akuten. Men kände inte för att sitta där i en 12 timmar. Det är  enorma vänte tider i Borås.
Äntligen morgon! Ska jag gå till jobbet eller inte? Jobbar dessutom delad tur ( vissa dra alltis vinslotten, haha). Pliktrogen som jag är , blir det jobbet.  Men kl halv åtta är det jag som står utanför dörren till HG. - Stackars sussie! säger han. Tar några bilder för att kolla hur det spridit sig. Allt skall ju dokumenteras. Får nu rejällt med Kåvepennin ( 3x1 mg i 10 dager) och värktabletter utskrivna. Har feber oxå pga infetktionen ( jag får alltid värk i kroppen då).

Hur mår jag nu då!
Är ledig idag, tack och lov. Underkäken och läppen sticker som tusen nålar. Och så kliar det enormt i ansiktet. Svullnade har lagt sig. Så visst känns det bättre, men jag blir så trött på mina tänder så livet känns "piss just" nu. Tänk att lycka och under gång ligger så hårsmåns nära varandra......

Vill bara tala om att det är roligt att se att det finns så många som vill läsa om mitt "dravel". Tack för det ALLA ni!

Puss och kram på ER! / Suss

Kommentarer
Postat av: Icka

Men vilken otur du har med dina tänder hela tiden. Kan du aldrig få ha lite tur med dom?? Hoppas det blir bättre snart. Massa Kramar <3

2010-05-19 @ 18:55:45
URL: http://ickaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Fy fasiken....och det gör ju så ont när det e i munnen.

Du får sköta och dej och ha det så

bra du kan!

Kram

2010-05-19 @ 22:06:38
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Anna E

Ja krya på dig!! Kram!

2010-05-20 @ 08:19:03
URL: http://annasadlib.blogspot.com/
Postat av: Carro

Mamma har fått sådär två gånger men då var det för att dom bedövat hela käk-nerven. Och där går det aldrig ur, ibland går det aldrig ur, mamma har haft turen att de gått ur båda gångerna. Men dessa tandläkare som gör sånt borde bli av med jobbet efter andra gången.



Hoppas de snart blir bra

2010-05-20 @ 18:03:59
URL: http://carropiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0