Meningslös dispyt......

Skall inte skriva God morgon! För det har det inte varit.
Det finns väl betydligt bättre saker att göra på en morgon än att ta en diskution med en 16-åring som inte vil förstå.
16 - åringen i detta hushållet har ju "snöat" in på en iphone. Hon skall bara ha en sådann. Vi har varit ute på blocket och kollat. Men där " ute"  finns det bara "luredrejare". STOR VARNING FÖR ATT KÖPA TELEFONER DÄR!!!!!. Vi har ringt på några stycken. Men när man då frågat alla dom viktiga frågorna så är det alltid någon del som inte stämmer. Antingen har dom lyckas att förlägga kvittot, trots att det stått i annonsen att kvitto finns ( hur dumm får man vara). Dom kan skicka det sedann! Tror dom att man är född igår?. Eller så är dom typ 13 år?? . Vad är det för tonnåringar som har 2 Iphonar och kan sälja den ena??
Så nu vill hon lägga ut sina pengar på att köpa en NY ( 6000:-). Jag tycker det är dumt. Hon anser att det är livs nödvändigt. Kan inte tänka sig någon annan ny mobil. Okey! Visst har hon sommar jobbat ihop sina pengar. Men det är långt till nästa år. Och det kommer att behövas pengar under tiden. Tycker det är dumt att blåsa pengarna på ett kort. MEN! det tycker inte denna unga damen inte.

Så nu är Herr L och fröken i Jönköping för att inhandla denna dyrgripen.
Hur mycket pengar skall en 16-åring ha på fickan. Är  1250:- i månaden tillräckligt? Tänk om en annan hade haft så mycket i månads peng förr. Då hade lyckan varit gjord, haha

JAG BLIR INTE KLOK PÅ DAGENS KIDS! ALDRIG BLIR DOM NÖJDA!



Ridning! Denna sporten är ju inte gratis precis! Men det finns ju fler sporter som kostar "skjortan" för föräldrar. Och visst! som " Päron" kan man säga NEJ! Så man skall väl inget säga kan jag tro, haha

Återkommer! / Suss


Kommentarer
Postat av: sandra

ja, precis. så är det ju verkligen!

enda jobbiga är att jag känner mig så "lat" när jag bara softar. aja, jag får väl lära mig det (:



usch, inte kul att tycka olika om sådant. måste hon ha fyran då? iphone 3gs finns hos halebop för 3800 kronor. det är ju lite bättre än 6000 i alla fall (:

2010-07-30 @ 12:50:24
URL: http://wearenowhere.blogg.se/
Postat av: Maria

Har oxå en dotter här som vill ha en...men hon har ingen koll så dirket ...vill bara ha en! Men ....inte bnärn man e 11 behöver man det!

2010-07-30 @ 13:50:36
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: nadia

Är ju svårt att säga att dom inte får när det är deras pengar.. Men jag tror hon kommer vara jätte glad över telefonen i två månader och sen är det inte lika roligt när hon vill handla nya kläder och dyl och inte har några pengar kvar..

Min lillebror gjorde samma "misstag" när han sommarjobbade, han gick och köpte en dator. Visst, ett bra köp, men mycket pengar och sen har man inga kvar.

Själv har jag jobbat extra på kvällar och helger sen jag var 13 men har aldrig lagt ut en sån stor klupsumma på något som en mobil :P

Och då visste jag endå att det kom in nya pengar månaden efter :)

2010-07-31 @ 22:00:15
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0