Ensam tillsammans med GINO....

Nu är det kväll igen!
Gillar kvällarna när man kan vara ifred och göra vad man vill utan att någon söker ens uppmärksamhet.
Det gäller både människor och djur. Det kan vara nog så besvärligt att ha en hel katt i knät när man bloggar. Det är gamle Sven. Han puffar och bökar som en gris i knät. Sedan rättsom det är sitter han klorna i benet. Då mår han så gott, spinner som en motor, haha. Nu är kissarna ner burna i sitt kryp in för natten. Sedan i morgon när man kommer ner och släpper ut dom, så tittar dom på en och tänker med sömndruckna ögon: Är det redan morgon?. Men efter att dom har sträckt på sig, på katters vis, så lommar dom efter upp i köket för frukost.
Lill killen sover sedan flera timmar. Herr L sitter framför TV.n och tittar på någon skräp film. Jag gillar inte att titta på någon Krigs film. Eller han har kanske redan somnat. Det är hemskt tyst därinnefrån.
Sofie har kommit hem ifrån semestern med sin kompis. Så hon sitter på sitt rum och rumsterar. Hon har ju mycket att ta igen. Kameran överlevde oxå.
Den stora tjejen Em är borta med sin kompis på fest. Henne ser man väll inte till innan på söndakväll.
Så nu sitter jag i köket i lugn och ro och njuter.

Jag har gjort en god efterrätt till oss nu ikväll. Detta har jag aldrig ätit. Jag hittade detta idag på en blogg faktiskt. Det är en tjej som tränar "fitness" tyvärr har jag glömt hennes namn. Jag precis hittat hennes sida.

GINO = Ugnstekta frukter
Färska jordgubbar
skivad/kossad annanas
kiwi
banan
Vit choklad, mandelmassa, cocos eller manddelspån
Kvarg/ glass

1.  Skiva rensa jprdgubbarna och gör lika dant med den andra frukten

"
2  Hacka eller skiva frukterna i bättre mindre bitar. Lägg i  allt i en ugnsäker  form
3 Strö över vad du vill ha
Sätt ugnen på 180 grade. Släng in formen. Låt allt bli genom varmt. Detta tar en liten stund... Höj sedan värmen för att fp en bättre stekyta

Klart!!! Severas med glass eller kvarg



Herr L tyckte inte om det: MEN jag tyckte det var jätte gott
Testa! Just kombinationen varm frukt och kall glass, super gott

God natt, syns imorgon! /  Kram Suss


Kommentarer
Postat av: nadia

Jag brukar steka banan i sirap och krydda med kanel och servera med glass :) Går jätte snabbt att göra och jätte gott!

Blev så sötsugen sist jag hamnade här så jag gjorde en variant på din vinbärskaka, men som muffins istället med hallon och jordgubbar. Blev jätte gott!



www.prinsessanadia.se

2010-07-25 @ 21:30:12
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0