Inkontinensskydd till fruntimmren....

Fruntimmersveckan startade ju igår som alla vet , med Sara. Grattis får jag säga till barnens kusin som hade namnsdag igår.
Det regnade som sagt lite granna här igår. Idag skiner faktiskt solen. Men inte är det super varmt trots att tempen visar 30 grader i solen. Vinden känns kall, haha. Säger denna frusna skiten....
Enligt bondepraktikan så skall man hålla ögonen öppna  på Emma dagen. För är den dagen varm och kvalmig så bådar det ett gott år. Sedan skall vi hålla koll på Jacob oxå. Är denna dagen varm o klar så får vi en kall JUL. Och det vill jag ha. Tror faktiskt en hel del på denna bok. Det brukar stämma. Det fungerade ju förr, när vi inte hade radio, tv och annat skräp i rymden.
Men det är ingen som har funderat på att fixa lite "blöjor" till dessa damer? Iså fall så skulle vi kunna kalla denna veckan för BLÖJVECKAN istället..haha. Vi skulle bli torrare i alla fall.....

Nu skall jag gå och se till grannens katter och vattna blommorna
Jag är katt vakt denna veckan....



/Suss


Kommentarer
Postat av: annastumpan

Rösta på mig som VeckansBlogg bland dom 10 finalisterna på idas blogg.

Man rösta på mig genom att skriva NR 10 i kommentarer till Idas inlägg - Dom 10 finalisterna. http://idaalundbeerg.blogg.se/2010/july/10-finalister.html#comment

2010-07-21 @ 00:07:47
URL: http://annastumpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0