Tunga tomtar på loftet???.......

-MAMMA KOM!!!!
_Ja, vad är det???
- Kom!
Det är stora tjejen som ropar
- Vad har hänt med Sofies tak???
- Inget! vad jag vet!

När jag kommer in i hennes rum och tittar upp i taken: Då ser jag att en stor bit snart  håller på att ramla ned.  Den hänger på sned. Vad har har hänt här då????

Inte svårt att gissa!
 Herr L håller på att isolera på vinden.Så antagligen har har glömt att man inte kan dansa jitterbugg på vinden. Här får man hoppa med fina" prima ballerina" steg. Men det kanske inte är så lätt med stl 46:or i skor, haha.  Så han kör nog snarare med " Dom stora elefanterna dansar".....


Tomten som har blivit för tung sedan förra året??? Då drar vi in på "tomtegröten" .....



Hur skall man nu få upp detta utan att det kommer att synas???

/ Suss

Kommentarer
Postat av: Ella 'vampie'

Ajdå.. :x

2010-07-20 @ 15:19:03
URL: http://vampie.blogg.se/
Postat av: susanne

sv Ella

Nu blir det mera ajdå! Nu har han hämtat upp trycklufts spikpistolen...../ Suss

2010-07-20 @ 17:23:55
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Nilla

Nu tycker jag synd om Sigge..... uppe på vinden och isolerar i denna värme.... Inte konstigt han tog ett snesteg i värmen och trampa igenom.... tur inte hela han for ner genom taket...

Ha det gutt.

Kram Nilla

PS: Idag fick vi lite regn på oss igen.... 1 mm på sin höjd..

2010-07-21 @ 18:24:10
Postat av: susanne

Sv Nilla

Vilken tur han inte gick igenom taket! Vilket jädrans stort hål det blivit då, haha. Men då hade vi haft orsak att byta det:). Ikväll har det regnat ordentligt vill jag lova... / Kram Suss

2010-07-21 @ 23:32:51
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0