Moses brinnande buske....

Igår så var det då en dag ute i friska luften som sagt.
Jag drog igenom någon häck och några land. Bökade och sprätte jorden omkring mig. Drog upp sådannt som inte skulle växa i blomlanden ( det åkte nog med lite annat oxå). Penseérna åkte till fanders. Jag brukar plantera ut dom i landen när det blir dax att sätta sommar blommorna i urnorna. Det är ju alltid så, att när det blir tid för sommar blommorna så blommar dom som bäst. Och som lite smålänning jag är, blir jag ju lite halv snål. Tycker det är synd att slänga så fina blommor. Så därför åker dom ut i blomlanden i trädgården istället. Men som sagt, nu är dom historia efter det senaste regnovädret. Det var inte små droppar som kom, dom var stora som vatten hinkar. En droppe - en hink....
Herr L gjorde sig oxå useful. Han hade fått i uppgift att rensa emellan stenplattorna på framsidan (jag gjorde det tidigare i våras).  Det som tar en hel förmiddag för en annan. Eftersom man ligger/sitter på huk. Kör med kniv och andra spetsiga tillhyggen emellan kanterna. Ett jädrans slavgöra. Gjorde han på en kvart!!!!!
Hur är det möjligt?? Jo, naturligtvis gör han på en karls vis. Ni skall inte tro att han ligger och petar inte. Nähä! Han åker till sitt jobb och lånar en gasolbrännare. Fram med tändstickan och POOFFF. Igång med svedjebrännandet, haha. Han bränner bort ogräset. Ja, han bränner lite mera. Det börjar att brinna i busken brevid oxå. Då är det dax för brandlarmet FRU LUNDIN att rycka ut. - DET BRINNER I BUSKEN! skriker jag ( det dånar ganska rejält ifrån gasol brännaren). Jag vill ju inte att någon  av grannarna skall hinna ringer 112. -Ja, jag vet svarar han och fortätter, haha. Här jäktas det inte. Skall inte tro det brinner i knutarna inte. Men släckt blir det. Han har vatten slangen brevid. Han är inte bara ett "pretty face" you now!:). Sedan så tvättar han med högtryckstvätten uteplatsen och trappen. Det blir riktigt nice!
Det här med männs tanke sätt blir jag inte klok på! Antagligen gör dom allt på ett snabbare sätt bara för att få en massa tid över till annat! Och vad är det? Jo, till att göra det dom är bäst på: Att bara vara......

Kanske är det något vi kvinnor skulle göra oxå! Då finge vi mera tid för oss själva. Men vem skulle ta hand om allt det andra då? Männen kanske.......?

Idag blir det kvinnliga inne aktiviteter som: dammsuga, tvätta, stryka...osv
Någon som har något bra förslag hur vi skall fixa detta fort?
Kanske bränna upp skiten....????...HAHA



Ser ni hur det brinner?? Det tar sig i busken till höger...



Det syns lite dåligt, men just här brinner det bra i busken. Moses brinnande buske, haha..


Ogräset är ett minne blott. Och inte behöver man böja något närmvärt på ryggen heller....

Hörs igen under dagen / Suss

Kommentarer
Postat av: Annika

haha karlar har verkligen uppfinnerikedom när det är nåt de ska göra själva haha...

Han kunde inte ha tagit tvätten samtidigt med högtryckttvätten kanske.. haha.

Ibland blir man imponerad..jag har också ogräs :)

Kram / Annika

Postat av: susanne

Sv Annika

Ha ha! Tror det blir lite svårt att få i sköjlmedlet.../ Kram Suss

2010-07-19 @ 23:24:18
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Tanja

SV: okej :) tack för hjälpen!

jaa självklart! behandlar honom som mitt egna barn typ hihi, han är ju så liten och ömtålig nu :)

2010-07-20 @ 02:59:48
URL: http://jjustlikethat.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tog stryktvätten med mig ut i solen igår...allt för att kunna njuta lite av denna tråkiga syssla..haha

Kram

2010-07-20 @ 08:53:41
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: susanne

Sv Maria

Får hoppas det inte blåser...för då kan tvätten hamna hos grannen, haha/ Kram Suss

2010-07-20 @ 17:26:16
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0