Konflikträdd.....

Små barn är väl för sköna!
Just nu är våran lille kille hur skön som helst. Han sitter inne med så finurliga tankar och ut tryck. Sedan när orden kommer över munnen så kan han slå en med häpnad, Man kan få sig flera goda skratt. Men ibland får man bita sig i tungan för det är inte läge för att skratta just då. Sedan så kan han även vara en liten "jävel" unge. Hur enveten som helst o gapig. Men det är så det skall vara. Barn skall på ett sätt befria sig från föräldrarna och det börjas ju i tid. Jag skulle inte vilja ha mina barn hemmaboende fram till dom är 50 år ( hujeda mig du hemska tanke...) Vill att dom skall bli självständiga individer som använder hjärnan att tänka med i situationer som kan vara svåra: Vad är rätt och fel. är det ok att göra så här osv....
Hörde på radion idag om att barn har svårt att lösa konflikter och att detta kunde bero på att barn aldrig har hört/sett sina föräldrar i en konflikt. Detta tyckte jag lät skrämmande. Allså det finns  föräldrar som aldrig höjer sin röst eller på något sätt visar att dom inte gillar vad den andre partnen säger /gör inför barnen??? Hur sjutton bär dom sig åt då??? Är dom helt noll ställda eller???
Tycker att dom skulle komma till det Lundinska hemmet på studiebesök haha. Här kan det gå högt i tak..... det både hörs och syns i kroppspråket...
Men det hör ju till att man kan bli sams trots att man inte delar samma uppfattning om allt. Det tycker jag är viktigt att barn ser.
Det är ju samma regler som gäller i deras sandlåda på dagis.......


Far och son har "kvalitetstid" tillsammans. Men man kan undra vem som tar till vara stunden, hm!



Bäst att visa att han var vaken innan John Blund kom och slog igen ögonlocken på Herr L. Alex har sina trogna följeslagare med sig, Dino kompisarna! Dom är med på alla situationer ni kan tänka ER och lite till, haha.


Akta er! Jag kan kungfu oxå. Dessutom har jag svart bälte. Mamma får ha vitt. Det är näst bäst. Jag är BÄST. Det är inget fel på självförtroendet här inte......

Detta är min lille troll unge som har blivit sååå stor.
Han är så söt när han säger: - MAMMA, PAPPA! Ni är mina bästa föräldrar. Jag älskar ER!
Ja, då smälter mitt hjärta........

Puss och kram på Er ! / Suss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0