Släng långkalsongerna nu.............

Vilket dunder väder vi har haft idag!!
Vi har haft 33 grader i skuggan! och vad tror ni då att " token" hittar på?? Jo, jag startar och måla alltan, haha. Det ni! jag har suttit i solen HELA dagen. Men tror ni att det svider på ryggen??
NEJ, det stramar inte ens.... Vad är det för jädrans sol. Tycker att det skulle kännas lite.. Men solen tar väl inte på en "pergament rulle"! Däremot trodde  jag att jag skulle få solsting. För det var rejlt VARMT. När resten av familjen beklagade sig över värmen, så satt jag och gottade mig i solgasset. Jag tror nog att jag skulle trivas bra  i ett varmt land. Men jag skulle få hemlängtan, så det är ingen idé att emigrera, haha. Borta bra, men hemma BÄST
Skall fortsätta målandet imorgon...

Nu är taket oxå färdigt på lagt. Det blev jädrans grannt att se på.. Det gick fort oxå. Annars tycker jag att Herr L brukar ta långtid på sig när det är något som behövs göras på huset...Kanske för att arbetsledaren stod och övervakade arbetet ( allså jag).


Herr L kämpar med den näst sista plast plåten till alltan taket... duktiga honom. Nästa steg blir att sätta upp svarta stuprör på alltanen oxå. Det skall väl hinnas innan det blir höst och snörusk.



" Pust och stön". Snart är skiten på plats.Känner att någon stirrar på mig!!!



Tada! Det nya taket är på plats.Ser ni vad det lyser fint????....



Tänkte jag skulle avsluta med en vacker " nypros" bild,  Vi har en stor nypon  buske precis invid ingången. Den luktar underbart......


NU måste jag lägga mig ( kolla tiden för inlägget.........)

Hej! / KRAM SUSS


Kommentarer
Postat av: Nilla

Åhh vad flitiga ni är i värmen. Men vad fint det blev...

Kram Nilla

2010-07-11 @ 15:33:36
Postat av: AnnaE

Va snyggt hus ni har!!

Verkar vara ordning å

reda!! Kan Herr L sätta

upp stuprör? Han e välommen

hit i sånna fall! Det är ju så

satans svårt att få tag i

hantverkare!!

2010-07-11 @ 18:55:20
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: susanne

Sv Nilla

Vi är som flitiga arbetsmyror. Antingen fixa det själva eller be andra.... Billigast om man kan fixa det själv, oavsett väder och vind..



Sv AnnaE

Fru Lundin vill ha ordning och reda, haha. Huset är byggt tidigt -70 tal. Då gäller det att underhålla så att det behåller sin fina prestanda. Du får fråga honom ang stuprören. / Kram på ER! Suss

2010-07-11 @ 23:09:53
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0