Åskan....

Då hann jag inte färdigt idag heller med målningen. Retar mig lite. Tycker inte om när saker och ting tar längre tid än jag räknat med.
Idag var det då åskan som brakade till rejällt. Blixt och smäll nästan i ett. Här kunde man inte räkna 1001, 1002, 1003 osv.... För att kolla av hur långt bort den befann sig. Man befann sig mitt i centrum, haha.
Tur att man inte är rädd för åskan. Eller rättare sagt konstigt att man inte har blivit det.
Har en mor som är "extremt" rädd för åskan. Det räckte att dom bara nämde ordet, åska. Så flög hon ut med oss 5 barn och satte oss + sig själv i en skrot bil vi hade stående på gården ( är upp vuxen på en lantgård). Inget konstigt i det MEN bilens placering var väll inte den bästa. Den stod rakt under en JÄTTE hög ek, haha. Högsta trädet på flera kilometer. Det var väll ett under att blixten inte slog ner just där. Hur kul är det på en skala från 1 -10 att sitta i en bil som immar igen och luktar skunk, haha. Vi fick ju sitta en bra stund. Bil modellen var en "asfaltsbubbla", så det fanns ju inte direkt plats till att leka kurragömma, :)

Sedan träffade jag då Herr L. Han for omkring som en skållad råtta och drog ut ALLA  kontakter så fort han hörde en smäll. Han är uppvuxen på en slut station på landet. Det betyder att åskan alltid slog sönder något i hans hem. Vid denna tiden bodde jag istan. Och tyckte det var heltokigt. Inte behövde man göra så. Kan tala om att det var länge sedan han slutade att göra detta vid åskväder. Idags läget så är det jag som får be honom dra ur sladar när jag tycker åskan börjar gå lite väl nära....
 Jag har ju bott i mörkaste Småland oxå. Så jag vet att det smäller i kontakter och kommer ut små eldklot ur vägg kontakterna

Så jag är inte rädd. Men man skall ha respekt tycker jag. Jag sticker ju inte in fingrara i vägg ut taget bara för att kolla om jag har lyckoklövern i min ficka denna gången.. Duchar inte heller eller klipper gräsmattan. Jag utmanar inte ödet...

Så nu har det även kommit en massa regn. Men det är bra för gräsmattan! Den har varit så torr, så det är på tiden att det kommer lite! ängla" piss ifrån skyn

Pöss på ER! Suss




 


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag blir lite avis att ni fick regn och åska. Här kom det bar 2 droppar på sin höjd. Gräsmattan behöver verkligen ha vätska nu.den börjar inta en gulaktig färg.

Postat av: susanne

JOdå! Här öste det allt på ordentligt. Så visst blev det blött alltid. Det luktar så gott när det regnat ute./ Suss

2010-07-12 @ 09:25:24
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: AnnaE

Igår kom det några ynka droppar

från himlen..och åska..mer blev

det icke! Skulle nog komma regn

imorgon. Ha ha! Det är nästan

som Änglagårds filmerna:" Bara det

inte blir regn.."

2010-07-12 @ 17:09:11
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: susanne

Sv AnnaE

Mellan tumme och pekfinger, 5 - 10 mm. Enligt väder gurun, haha.Jag nöjde mig med ösregn. Men idag har det inte kommit en enda droppe, trotts att det varit åskmoln runt omkring oss... Eller som filmen: VI HADDE I ALLA FALL TUR MED VÄDRET! haha / Kram Suss

2010-07-12 @ 20:06:03
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0