Oförklarligt......

Dagen idag går i trötthetens tecken. Har inte gjort många knop idag . Har varit i stan i två rundor. Lagat lite mat och funderat lite granna. Känner ni till orden: INTE JAG, INTE JAG,INTE JAG!!!
Skall försöka att förklara:
I början av veckan så skulle jag gå och hämta en ny lite finare duschtvål ut förrådet. Det var allså ingen vanlig LUX hård tvål inte ( utan DYRARE). Döm av min förvåning  när flaskan inte står där jag ställde den. Jag letar igenom ALLA flaskor som finns på hyllorna. Men fortfarande ingen tvål!
Frågar då familje medlemarna om någon av dom tagit tvålen ( för att stoppa ner i någon svett påse). NEHE säger alla! Ingen som har rört den..  Tar en annan men kan inte släppa tanken på vart tvålen tagit vägen. Det konstiga är att när jag köpte flaskan så såg jag inga fötter som stack ut på den. Inte stod det någon varningsskylt heller om att den var rymningsbenägen.....haha. Hade de det gjort det hade jag förvarat den inlåst....
 Så när jag var i stan igår, köpte jag en ny. Bad Em om att ställa ner den i förrådet och det gjorde hon.
Så nu idag hade jag ett annat ärende ner till matförrådet. OCH KAN NI TÄNKA ER!  Mitt framför ögonen står flaskan, precis som jag ställde den när jag bar ner den. Den andra flaskan stod på hyllan under. Så nu står jag här med två flaskor???? Är det inte konstigt så säg. Frågar åter familjen vem som ställt tillbaka flaskan. och vet ni vad dom säger???......... INTE JAG, INTE JAG, INTE JAG!

Skall gå ut och vattna blommorna nu.  Men törs väl knappast titta om vatten slangen hänger där den ska. Den kanske oxå är rymningsbenägen............

Puss och kram på Er! / Suss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0