Livet fortsätter....

Nya dag, nya krafter!
Saknaden efter Frans finns där i hjärt trackten, men inte att jag gråter varje gång jag tänker på honom. Eller att man känner ändlös förtvivlan när han inte befinner sig på dom vanliga platserna han brukade ligga på...
Frans befinner sig här hemma. Han ligger på en fin plats i trädgården. Inte kunde jag göra mig av med honom inte. Har " pratat" lite med honom när jag varit ute i trädgården nyss. Är inte " loko"! Även när jag besöker en grav plats, så pratar jag några ord med personen " där under".
Tror nog det finns fler som gör det, eller????
Var faktiskt inne med Svea idag på veterinär stationen. Hon fick sin 1:a sputa emot katt pest o kattsnuva. Sedan fick hon även spruta emot öron kvalster. Svea tyckte inte det var gott. Hon tyckte inte om att åka bil. Hon försökte verkligen att ta sig ur sin åkbur. Hon var som en tiger. Klöste och bet i gallret. Allt för att komma ut till friheten. Hon kanske fick fobi där inne den stackarn. Hon såg faktiskt ganska " galen" ut, haha. Men blev lugn och fin när jag öppnade hennes dörr. Denna procedur skall upprepas om 3 -4 veckor. Pris 350.-.. Konstigt varför det skall kosta mera att få dö än leva??. Frans sprutor kostade 400 :-
Nog  om katter och död...... Nu fortsätter livet....


Idag så jobbar jag kväll.
Sista arbetspasset för denna veckan. Har sedan ledigt i 3 dagar. Hoppas då vi får en massa solsken. VILL HA DET!

NU HAR DET HÄNT IGEN!!!! VADÅ!!!!!!
Har tillbringat natten ute på alltan i baden-baden stolen.
Blev så gräsligt trött efter att jag stekte "raggmunkar" med bacon i till kvälls mat. Sa til Herr L att jag sätter mig  ute i stolen en stund. Klockan var ju bara barnet ( ialla fall för mig). Den var ju bara åtta på kvällen.
Där somnade jag. Sov tills jag vaknade vid halv fem tiden i morse. Jag brukar gå upp vid den tiden. Pigg och allert.Kan starkt rekomendera en natt i det fria. Herr L hade lagt på mig en filt innan han gick och la sig.
Det är hårt att ha haft semester och att börja jobba, HAHA

Får se om jag hör av mig ikväll!
Sköt om Er! / Kram Suss



Lilla söta havande Svea!


Kommentarer
Postat av: sandra

precis! och eftersom jag jobbar inom äldreomsorgen så känns det bra att hålla lite koll, ifall någon gått bort.



vilken söt liten kise (:

2010-07-29 @ 16:32:56
URL: http://wearenowhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0