Larz-Krizters, Olstorp 24/7

ÄNTLIGEN!!!!!!!
Herre jisses vilken tid det tar att lägga upp bilder!
Sedan har datan " dampat" igen haha.
Men nu får vi hoppas att allt kommer att fungera tills jag är färdig med detta!

Som sagt! Vi bestämde oss för att "djoina" resten av gänget i Olstorp.
Vi har en liten bit att åka! Det tar ,om man håller farten ca 1, 5 timme. Men Herr L hade annammat en annan kör stil igår, haha. Han drog på som jä....l efter fart kammeran och sedan vid nästa varningsskylt för kameran ställde han sig på bromsen. Det måste ha sett kul ut om man stått brevid. Hoppas min lilla peugeot klarade detta med bussningarna och broms skivorna. Det luktade säkert bränt, haha. Men vi kom ialla fall fram helskinnade.
När vi sedan svängde upp på åkern som är parkeringsplatsen, så tappade vi nästan hakan:) Där stod ca 25 st väl utspridda bilar, shit. Har vi åkt så långt för detta??? Men en titt på klockan sa att vi var tidiga. Uret visade  21,30 och hallabaloan börjar kl 22. Puh! Då har man tid och kika runt....


Här kan man inte gå vilse! Allt är bra ut markerat. Toaletterna är ju ett måste att veta vad dom ligger, haha. För oftast när man behöver dom har man inte tid att harva runt och leta. Man är ju inte någon karl som kan gömma sig bakom något träd, haha. Vi kvinnor behöver i så fall välvuxna träd och dessa finns väl bara i canada, brasilien och Amazonas regnskogar. Allså om vi skulle kunna gömma oss bakom, om ni förstår.....


Det hänger kulörta lampor runt hela fest platsen. Hur vackert som helst, och framför allt MYSIGT...



Man blir bara nostalgisk när man ser sådant här super mys...
Mitt i grönområdet mitt på bild finns en vattenfontänn...



Vad tycks????.....Fint va!...



Sedan slår kl 22, och man hör några välkända toner. Dansen har börjat. Folk börjar att dra sig till dansbanan. Det är fortfarande lite tunnsått med dans sugna personer...men det kommer!


Stefan och Peter håller lådan som vanligt. Kvällen var lite kall så musikerna fick dra upp tempot efter lite lugna tongångar till att börja med. Ikväll så var det flamingo för hela slanten. Älskar deras låtar. Jag är ju ett gammalt fan till dom rosa fåglarna. Det skall vi ta upp en annan gång...


Jaha! Här har vi då Fanzonen "she" self" AnnaE. Hon var i full fart med att filma och föreviga Älvdalningarna till sin blogg sida och Fanzon sida om dom. Gå in och läs! Har länk till hennes sida längst ner. Hon har ett brett leende idag oxå:).....



Vem står för korregrafin???? Nä!! Man skall ju röra sig i takt till musiken... Dom tre vise männen i nya kläder??



Att det alltid skall vara så svårt att få trummisen att fastna på ett bra kort.. Mickael gör sig till gänglig...



Här har vi det "glada" tjejgänget"! Fina flickor. Bara stora FANS OCH INGA GROUPIES......
ifall ni skulle undra....



Stefan drog fram lite skön sjungande toner ur sitt piano. Folk sjöng med för fulla muggar ( dubbel mening). Det fanns ganska många förfriskade personer oxå. Men egentligen hade dom nog gjort rätt.... För det var säkert bara dom med "glykol" innanför västen och en och annan "klimakterie kärring"( inget illa menat) som inte FRÖS. Herre jävlar vad kallt det var. Frös så jag blev blå om läpparna, haha...



Känner att Morgan förtjännar en egenbild idag. En reko grabb, se och njut...



Vill sedan presentera en tjej som läser min blogg! Ni träffar på henne under kommentarer. Här är Ulrika! en go tjej som kom fram till mig! Det var jätte roligt att träffa dig ( och din kompis). Hoppas du får en bra semester, och att vi syns igen. Jag frågade om det var ok om jag tog kort först. Sedan fick  Ulrika oxå säga vilket kort hon tyckte var ok. Så snäll är jag :) Kram på dig!



Sumering av kvällen:
 I Sandhem var det mer fart i grabbarna.
Dom hade mera publik kontakt. Beror säker på att scenen är högre upp här. Här kan man bara" taffsa" dom på benen , fniss!
Och så var det säkert kölden. Det var otröstligt kallt. Inte ens dans hjälpte till att hålla värmen uppe. Här hade det behöfts långkalsonger. Eller som Herr L sa när vi åkte hem och jag gnällde över att jag frös trotts högläge på värmen i bilen, jacka över benen, handskar och fleecjacka på ( hade den i bilen, haha): - Hade du haft med dig termobyxorna hade du väl hämtat dom??? - KLART som faan att jag gjort, i bilen gör dom ju ingen nytta, HAHAHA


Så till nästa helg då det blir Scott på Björnholmen. Fram med långkalsonger och termobyxorna. Skulle ni se en "michellin gubbe" gåendes mitt i sommaren. Då är det jag.....

Hej då från" The Ice ladey" / kram på Er, Suss


Kommentarer
Postat av: Ponyo

Så trevligt ni ser ut att ha haft det! :) Synd bara att det var så kallt. :)



Ja, nu verkar det ju som att man ska köpa höstkläder innan sommaren börjat knappt, förstår inte riktigt det där! Jag lyckades göra en del reafynd i alla fall på sommarkläder, alltid något. ;)

2010-07-26 @ 00:05:19
URL: http://www.annamaria-l.se
Postat av: Ulrika

Hej!

Det var kul att träffa dig =) Vad jag såg ut på kortet men jag bjuder på det ;) Ha en fortsatt bra helg! kram

2010-07-26 @ 17:33:32
URL: http://ullissite.blogg.se/
Postat av: AnnaE

Jaha ja och där kom jag med på

bild..hi hi...fin fina bilder

på grabbarna!

2010-07-26 @ 19:36:43
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Lena

Tjingeling Suss,

Vad roligt att jag har hittat din blogg, kul att läsa om dig och din familj, det är ju inte så ofta vi träffas längre. Log lite när du skriver att du skall till Björnholmen och Scotts. Förra året var ju även jag där och det var inte så varmt då heller. Jag kommer inte i år, åker till Stockholm ihop med sonen och hälsar på hans syster med familj. Klä på dig nu ordentligt Suss, hälsa gubben och grabbarna i Scotts. Kramisar

2010-07-27 @ 19:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0