Följetong Iphone...

In genom dörren kommer en CITRON på 1,66 m.
Det blev ingen Iphone IDAG!!
Men den kommer var så säker. Jag känner mitt barn!
Den var ännu dyrare i verkligheten...
Skall man köpa iphonen UTAN abonnemang (med kontant kort i, har redan telia) så kostade det ca 8500:-.
Det som stod i annonsen var ca 6000:- . Och då var den LÅST till telia  24 månader ( Allså med månads faktura). Då till kommer oxå 29.- varje månad på faktura avgiften. Vilken idiot köper en sådann telefon till sitt barn? Vet ni hur lätt dom" små vuxna människorna" sänder iväg 3000 sms???
Det är väl inte konstigt att ungdomarna är skuldsatta  upp över öronen innan dom ens blivit vuxna.
3000-4000 sms skickas lika fort som en annan hinner blinka, haha.
Kidsen har ju ingen koll på hur mycket allt smsandet kostar, och sedan allt ringandet. Sedan så kommer då räkningen på en enorm summa. Antingen får väl päronen betala eller så hamnar väl ungen hos justitsia. Det är ju inte klokt.
Men ialla fall hade försäljaren lite emellan öronen! För han sa att hon skulle vänta pga att den NYA kommer ju ut nu, och då kommer dom gamla att falla i pris. Så med denna informationen åkte hon hem.
Vänta en månad, får in mera pengar på kontot (fyller även år om 2 veckor), Iphonen kommer att få ett annat pris sedan KÖPA.
För den skall hon bara ha. JAG KÄNNER BARNET MITT! Så det är inte det att hon slagit det ur hågen inte. Utan hon bidar sin tid lite längre fram.....


Dessa ungar, vad skall man säga???

/ Suss


Kommentarer
Postat av: sofie

hahha du är så rolig mamma. Men hur kan du vara så säker på att jag ska ha den telefonen i fortsättningen ? De kom ut en ny idag ;P Ne skoja bara, vill fortfarande ha den :)

2010-07-30 @ 18:18:20
URL: http://sofielundin.blogg.se/
Postat av: Mariette

Uuuhhh, vad jag känner igen detta! Men vi genomskådar dom, di käre barnen ;)

2010-07-30 @ 19:55:09
URL: http://mariettesrora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0