Rör inte våra negresser!!!!....

Här i våran lille kommun har vi en tidning. Den kommer endast ut 3 gånger i veckan ( tis, tors o lördag). Den är inte så tjock, endast runt 30 sidor. Inte för att det står några sensations nyheter i den som man inte redan kunde se o höra på TV:n dagen innan. MEN, ändå ett måste på morgonen den dagen den kommer ut. Ligger den inte prydligt i brev lådan klockan 5 på morgonen så blir det till att ringa " exprä" och fråga var min tidning tagit vägen...Så bort skämda är vi här!...haha Och så kommer dom ut med en ny tidning! Tack för det UT.se

Nu var det då i lördags när jag kom till sista sidan. Då står det så här:
Marsipanfigurer kan få bikinitopp!
Vad är nu detta?
Jo!, Det är en förbipasserand person som har gått förbi våran lokala konditor. Gunther ni vet? Han som fick äran att tillverka våran Prinsessas tårta till bröllopet. Han bor ju här. Och tagit anstöt av att det finns marsipannegresser med bara bröst i skylt fönstret. Tar kontakt med tidningen, som i sin tur känner sig nödgade till att göra ett repotage.

Reportern frågar Gunther om han kan tänka sig att ta bort dom ifrån tillverkningen. Men detta är en av figurerna som säljs bäst. Det är kvinnor som köper dessa till sina männ..( undrar om detta skall ha någon betydelse av någon hemlig dröm männ kan ha tro???).Men gunther säger:
Att ta bort figurerna är inte aktuellt, men vi kanske kan sätta på en bikiniöverdel för dem som finner figurerna stötande......

Jag säger bara HERREGUD människa! Har du inget annat för dig att oroa dig för än bara bröst på en choklad MARSIPANfigur???? Då måtte din värld vara liten och inskränkt. Självförtroende tycks du ju inte heller ha ( ifall personen är en kvinna) . Eller annars är hon/han sexuellt hämad på något vis.
Se på det för vad det är! DET ÄR GODIS!!!
Är det inte rasist, så är det sexuellt anstötande....hm
Undrar om jag vågar äta en banan i allmänhetens åsyn tro.....någon kan ju ta anstöt på hur man äter den....haha

/ Suss

Kommentarer
Postat av: Becca

sv: granen kan jag klara mig utan ;) tycker bara den är ivägen :b haha!!



MEn du va är det jag läser?? har inte folk något annat att oroa sej över än en halvnaken marsipan figur?? hahaha shiet asså, vart ska samhället tavägen? tycker de va bra av gunther och säga att de inte var aktuellt att ta bort dem :D hihi..

2010-12-13 @ 20:05:43
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Jonnie

Ja de va verkligen skitmysigt där, hittade inga kulor som passade min plånbok, va ganska dyrt där tycker jag :)

2010-12-14 @ 10:48:59
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: David Andreasson

hejsan ;)

Jag undrar om du kunde besöka min blogg och säga vad du tycker,, jag vill gärna veta vad jag ska ändra eller om jag ska skriva mer.. exakt vad du tycker;)

2010-12-14 @ 19:18:39
URL: http://davidandreasson.blogg.se/
Postat av: Carro

De är som insändaren från en kvinna där hon klagar på alla nakna tjejer i ellostidningen som är rena "porret" och som hennes man kollar på och hon tycker det är förnedrande att ha det i en tidning som den! Men egentligen är de stackars tuejerna inte nakna de visar j bara upp underkläder man kan köpa av ells!

2010-12-15 @ 11:12:57
URL: http://Carropiiz.blogg.sr
Postat av: Maria

hahaha...vad ska man säga????????????

Kram

2010-12-15 @ 21:43:24
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: nadia

Haha, ja vissa människor är alldeles för griniga. Det är väl skitbra att denna människa äns gör mörkyade choklad/marsipan figurer. Det har jag inte sett någon annan stans.

2010-12-15 @ 22:54:18
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0