Mat i långa banor.....

Har som sagt stått vid spisen en bra stund idag. Det är därför jag slagit en massa äckliga flugor. Har alltid tyckt flugor är sytliga.Då tar jag hellre en geting, haha. Den hinner aldrig sätta sig på min mat innan den är " morte", haha. Har gjort en riktig traditionell söndags middag! Tjocka stekta revben med brunsås och potatis. Till det hade jag gjort inlagd färsk gurka. jummi!



Här lagar vi mat ifrån " basic" hehe. Men visst kan jag göra halvfabrikat eller käka Kina mat, som igår...
Till det måltids dryck number one! COKACOLA haha


Sedan så bakade jag oss en AFTER EIGHT kladd kaka, gott. Detta receptet har jag hämtat på AnnaE sida ( länk till vänster). Tack AnnaE, den var jätte god.


Kladd kaka med after eight:

150 gr smör
10 st after eight bitar
2 ägg
3 dl socker
1,5 dl vetemjöl ( ta gluten fritt om du behöver det, samma mängd)
5 msk kakao
1 stk salt

6 - 8 bitar till att lägga över den varma kakan


1, Sätt ugnen på 175 grade
2, Smält smöret i en kastrull. Lägg i chokladbitarna i det varma smöret o låt det smälta
3, Rör samman ägg o socker. Slå smör smeten över det siktade mjölet, kakaon och saltet
4, Bröa en form 26 i diameter ( Jag tar ett bakplåtspapper och lägger i)
5, Häll i smeten
6, Grädda i ca 25 - 30 minuter, känn dig fram.
7, Ta ut kakan. och låt ca 6 - 8 after eight bitar smälta över den varma kakan.

Detta smakar bra. Kanske en "vuxen kaka". Lill killen i huset här tyckte inte om den, haha
Ta och severa med grädde till



Idag har jag varit huslig. Men det fanns inget annat att göra. Det har ju regnat HELA dagen, haha



Låt er väl smaka! Den var jätte god. Tack för detta upplaget till något gott till kaffet, ANNA E!!!


Har bytt min besöks räknare, därför står den på så lite igen. Tappade bort vad jag hade innan. SKIT oxå.
Allt bara för jag ville ha en funktion med besökare "on line" just nu.

Puss och kram på Er! / Suss


Kommentarer
Postat av: Linn & malin

SÖT BLOGG! :D

Besök gärna våran :)



Kram

2010-08-09 @ 11:15:00
URL: http://meemoriies.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh det där såg gott ut. Det kanske man borde testa.

Ha det så bra på jobbet! kram/Ulrika.

2010-08-09 @ 16:40:53
URL: http://ullissite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0