Höst på väg?.......

Uppdatering!
Schemat följs. Städning avklarad på källarplan. Tvättkorgs monstret har jag effetkivt motat tillbaka till sin plats.
Innan i morse så hade monstret kommit en bit ut på golvet. Det fick inte plats i tvättkorgen. Konstigt! Är det bara jag som kan tvättmaskinen i hushållet? Bor jag tillsammans med några analfabeter.....?
Vilket fall som helst. Just nu vet "monstret" sin plats, haha

Middagen till mig och killen blev väl inget att skryta över , haha. Wienerkorv till mig och fiskpinnar och PULVER mos till honom.( Jag åt mos oxå).
Efter denna super måltid blev jag sugen på något gott till kaffet i em när alla kommit hem. Så jag svängde ihop en vinbärs kaka ( detta receptet har ni redan ). Den befinner sig i ugnen just nu...

Medans jag stod i busken och plockade av vinbären kom jag på mig med att lyssna efter ladusvalan. Och vilken tur! Jag hörde den fortfarande. då är det fortfarande sommar. När jag inte kan se sädesärlan eller höra svalan så är det HÖST. Jag gillar inte när fru ärla tar  och packar sina väskor och tar sina ungar och drar till varmare bredd grader. Inte heller när svalan köper enkel biljett för ett halvår, för att flyga "Birdair" över halva jorden. Tänk om en annan kunde göra likadant?. Kan inte säga att jag är någon större fantast av höstmörkret. Då gillar jag vintern bättre, haha. Det är väl inte undra på att vi nordbor är tilltäppta och buttra. Vem faan blir glad av mörker, dimma, regn och blåst...hm. När vi blir pensionärer en gång typ 2032, då skall jag ha en lägenhet på Mallorca. Där skall jag sitta på terassen och dricka en cola och njuta och känna mig som en flytt fågel när höstrusket sätter in.........


Dream on!!! / Suss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0