Far och son i arbetstagen. Bäst att dokumentera när det sker!...

Innan i somras när det var fint väder så jobbade "stor kille" och "lill kille" i trädgården tillsammans.
Vi har sagt att vi skall gjuta runt små landen i trädgården. För annars kommer vi väl att ha land i HELA trädgården efter några år. Ni vet! När man kant skär runt landet så blir jordhögen i mitten större och större för varje år. Så när nu Herr L hade semester fixade han till 2 av dessa. Tänkte lägga upp lite bilder över detta stor jobbet, haha



Här har Herr L fixat till själva gjut formen...


Här kånkas det och bärs på ameringsjärn som skall ner i betongen. Här kan man inte tillgripa arbetsmiljön inte. Man får rätta sin längd efter kortast, haha...



Här hjälper man till och " vibbar". En gigantisk elvisp. Den skulle man använda till kaksmeten, då vore det klart på några sekunder. Alex gillade när det vibrerade i händerna....



Här har vi det mobila gjuteriet. Alex hjälper till med sten kastningen. Far o son in action...



Sedan  efter några dagar när det har torkat så får man ta bort formen. Alex tar i för " Kung och foster land" med kofoten. Hej och hå!!!...


En hjälpande hand kan vara bra ibland. Ser ni svansen på " dino" oxå. Vasstand måste ocå vara med...

Och här skulle jag nu haft ett kort på slut resultatet. MEN! Jag hittar inte bilden... shit!.. den kommer senare OM jag hittar den, haha.

/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: Annika

Tack för den jättefina kommentaren :) Den värmde i hela kroppen. Just nu är det väldigt jobbigt och jag över väger att ta en kur cellgift.Men jag har inte bestämt mej än. Men jag är snart på G. Är glad att du tittar in till mej . Jag gör tassavtryck hos dej också. Det ser jättefint ut runt landet. Du kan inte skicka hit dom sen ;) Kram så länge

Postat av: Maria

Va flitiga dom e´grabbarna grus..haha.

Och fint blev det oxå!

Kram

2010-08-19 @ 21:59:04
Postat av: carro

Ah, det är bra Sigge. Jobba på! klappar händerna två gånger ;)

2010-08-21 @ 00:01:08
URL: http://carropiiz.blogg.se/
Postat av: simone

vad mysigt det ser ut :D

2010-08-23 @ 11:54:50
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0