Playtones på Sigges loge.....

Då är jag färdig med Playtones bilder. Detta är ju oxå ett band som var med i dansbandskampen. Tyckte dom var bra. Dom har ett lite annorlunda stuk på sin musik. Skönt så det förslår. Köpte deras skiva så fort den kom ut. Har inte varit och lyssnat på dom innan nu. Tillfället har inte funnits. När dom var i Boråsparken var jag sjuk...
Övervägande av medlemmarna kommer ifrån Kallinge i Blekinge. Sedan är dom väl sprida runt omkring. Det är väl därför endel sånger känns sköna när dom sjunger. När deras ursprung lyser igenom i sångtexter. Det låter bara för skönt när Stefan  sjunger ordet " stjärt" haha...
Dom kommer till Sandhem fredag den 24/9. Gissa vem som skall vara där då:)


DETTA ÄR PLAYTONES! Ett gäng sköna grabbar som skojar med varandra på scen....



Det är väl detta instrumentet som gör att jag diggar deras sköna sound! STEELGUITAR..



Och det är denna person : PETER som fixar fram ljuden... Det får mig att rysa ( av välbehag..)



Denna glada "pricken" vikarierar egentligen bara för Andreas ( som är pappa ledig). Hoppas han har det bra.
"Pricken" heter Johan Ek. Inte gjorde han många dans steg... MEN spela kunde han. Super!....



Har ni sett???? En HELT KLAR BILD på någon som spelar trummor... Det är inte lätt att få med "trummnissarna" på bild skall ni veta! Oftast så sitter dom ner sjunkna bakom trumman, eller ett plexiglas eller så står det något annat ivägen. En eloge till Playtones för detta. Och det måste väl kännas bra för PER att se publiken oxå.. det finns sååå mycket roligt framför scen, haha.



Denna snubben med sin kontrabas var svårast att få med på bild, sa Sigge. Han vände och vred på sig hela tiden.. Namn: Mattias. Tror inte att det är många ungdomar som lär sig spela kontrabas nu för tiden. Det verkar vara lite bökigt att ta med sig på bussen......????



Detta är då Sigge i hög form, haha. Ett tag när han både filmade med ena handen och tog kort med den andra, samtidigt, såg det nästan lite för ambitiöst ut. Men det blev många bra bilder. Skall lägga upp lite film senare, vid ett annat tillfälle..



Dessa fötter tillhör då gruppens front person. Gissa vem???



Dessa händer tillhör oxå denna person. Har läst att dessa händer brukade ratta lastbilar för inte så länge sedan. Men det är kanske ganska lika. Att köra lastbil med mjuka rörelser eller att smeka fram underbar toner från ett piano, vad vet jag! Skall nog ta och fråga detta nästa gång, haha...



VOLÀ!!! Har har vi då STEFAN...Satt ju längst fram på scen och fick väl ta dom "värsta" dusterna med damerna. Inte för att jag tror att han tog illa upp. Det är förunderligt hur när gångna endel kan bli, haha.
Ser han inte snäll ut?????



Undrar vem han har ögonen på :)??
Stefan sjunger ( tycker jag) bättre i verkligheten än på skivan. Han har för skön dialekt...



Playtones spelad ju tillsammans med Zekes . Detta var en super kombination. Oj, vad det svängde! Vid trummorna ser ni Zekes , Simon som har kommit in på scen och trummar på tillsammans med Per. Det var mycket skoj och lattjande bandmedlemmarna emellan. Det var kul att se denna spelglädjen... Man blev så glad.



Rickard ( Zekes) och Stefan körde lite skön sjungande sånger tillsammans. Hade fin stämsång. Dom gick bra ihop. ingen tog ut den andra..


Dom som filmade och fotade mest på HELA kvällen var dessa " tjommar" haha. SIGGE o ANNAE.
"Vad filmar du? Det har jag inte med på min vidiokamera...." Man kan säga att kvällen blev väl dokumenterad. Inget undgick deras kamera lins, haha



Vem håller sin dyrgrip bäst??? Tycker nog att det ser bra ut ifrån båda hållen. PS Det är faktiskt jag som tagit dessa korten på dom. Jag kan jag med, haha  :):)



Snygg buss dom hade. Undrar om det var Stefan som rattade eller om dom har chaufför??


Detta var en riktig höjdar kväll. Det var länge sedan vi hade såå häär roligt. Det var väl inte överfullt med publik. Kan bara säga: KOM UT OCH DANSA TILL PLAYTONES o ZEKES. Ni går miste om en bra dans kväll med mycket ös.  När jag satt och fixade till bilderna och kollade av filmerna, önskade jag att det skulle vara lördag NU.. Att man hade detta att se fram emot istället för att det redan varit. Det känns lite sorgset. DET VAR SÅ JÄVLA BRA!!!
MEN Playtones kommer till Sandhem om bara några veckor ( Inte snöstorm eller hällregn kan stoppa mig där, det skulle väl vara tandvärk i så fall, HAHAHA).

Skriver om Zekes ikväll när jag kommit hem. Nu måste jag fixa mat till Lill killen och mig. Sedan väntar ett  kvälls pass på jobbet. På återseende..
Plockar ut Scottarna för att sätta på Playtones i bilstereon........Det låter inte bra! Men det är så det känns...

/ Kram på Er! Suss

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej Suss!



Ja, visst är Playtones bra! Kan berätta att dom hade chaufför (iallafall i Målilla i fredags).

Hoppas att allt är bra med er.

Kram Nilla

2010-08-30 @ 19:43:30
Postat av: AnnaE

Bra bilder! ja vi gick

verkligen in för att fota

och filma:))Mer bilder

kommer på min blogg imorgon.



Kram

2010-08-30 @ 21:14:15
Postat av: susanne

Sv Nilla

Ja, jösses vad bra det var. Svävar fortfarande på moln, haha. Du har oxå vart ute på skojigheter! / Kram Suss

2010-08-30 @ 21:53:02
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0