Onsdag 25/8

Är hemma idag!
Har en semester dag!
Idag skulle jag egentligen ha varit i Göteborg med min tand igen ( har ju ett besök kvar på 1 1/2 timme). Men det blev inte så, var tvungen att ringa återbud igår. Alex är förkyld med feber och hosta. Då får man inte lämna på dagis och jag tycker inte att man åker någonstanns med barn som inte är friska. Skulle vi själva åka om vi hade 38,5 i feber??? Knappast troligt. Herr L hade oxå lagt in en semester dag, men han har ju ingen ersättare. Så han kan ju åka och jobba som vanligt. Men på min arbetsplats har man  fixat in någon för mig... så jag får väl vara ledig då, haha. Det är allt lite puligt ibland att ha barn, men inget att göra åt. Har nu fått en ny tid 21 september, får hoppas att den kommer att fungera. Det fanns inte gott om tider inte. Och jag måste först fixa denna tandens rötter innan jag kan få en ny krona på satt. Detta är en långdragen historia...

Nu till små missarna:
Svea hon är en riktig höns mamma, haha. Hon lämnade inte lådan mer än en gång igår. Och det var för att kissa i kattlådan som står 1,5 meter bort... Hon gick inte ens upp för att äta och dricka. Så vad gjorde då denna här stora höns mamman ( allså jag) jo! jag matade henne i lådan, haha. Svea satte sig upp, men ungarna fortsatte att dia. Jag höll i skålarna så att hon kunde äta. Hur fjölig får man bli ? HAHA. Idag så kom Svea upp till oss i köket för att äta och sedan ta sig en snabbis runda runt huset på 10 minuter. Sedan ville hon in igen, och pep ner i källaren och till ungarna. Tänk att dessa moders instinkter sitter inne på en katt. Precis likadant på en människa. Efter födslen så sitter beskyddar instinkt, moderskänlor, mjölk produktion ( inte undra på att man känner sig som en ko ibland, haha) allt bara finns där. Hur förunderlig är inte naturen????

En kväll nu i veckan så åt jag något gott! Det är bara jag som äter svamp! Ingen annan i familjen äter. Man skulle nästan tro att dom tror man skulle förgifta dom ,haha. Men jag vet faktiskt hur en kantarell ser ut. Skogens guld!!
Hur gott är inte det att steka färska kantareller i smör och bara njuta för fulla muggar.....



SMASKENS DUBBELT UPP!!!.......

/ KRAM SUSS

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0