LEDIG.....?

Då blev man ledig idag då!!
Skulle egentligen ha jobbat, men eftersom jag gick in i söndags kväll tog jag ledigt idag istället. SKÖNT!!!
Har ledigt nu tors, fred, lörd, sönd, jobbar måndags kväll och ledig tisdag. Det känns GÖTT!. Dom skulle bara våga ringa ifrån jobbet och fråga om jag kan jobba. DÅ SVARAR JAG INTE, HAHA.
Igår gjorde jag dessutom ett otilllåtet arbetspass! Jobbade först 7 - 16. Men eftersom personen som skulle jobba kväll ringde kl 14 och sa att hon var sjuk och inte kunde komma. Så blev det så att jag gick på kvällspasset oxå kl 16 - 21,30. Vi jobbar 2 inne och 2 ute på kvällarna. Och i dessa semester tider måste kvällen täckas upp med  en ordinarie ute och en inne. Vi har haft det ganska körigt med flera av våra semester vikarier sjuka (?). Inget riktigt bra år. Ibland får man tag i JÄTTE duktiga personer, och ibland blir det som det är i år, mindre tillförlitliga personer. Säger att dom är sjuka, sedan så ser man dom på stan, när man är ute och går med våra brukare på promenad. Man blir lite irreterad över sådannt. Man är ju inte så många eftersom hälften av personalen fortfarande har sin semster. Då blir det vi ordinarie personen som får slå knut på oss själva för att fixa detta.
Så nu har jag hjälpt till 2 gånger på bara några dagar, nu försvinner jag från jordens yta och lämnar plats till någon annan vid AKUT läge! haha.
Så jag var ganska mör i benen och trött när jag kom hem igår.....
Så nu skall jag njuta av min lååång ledighet och suga på att jag skall till Sandhem imorgon kväll och se Scott´s. Tänk vad livet kan vara härligt ändå.....


Puss och kram på ER! / Suss

Min lilla samling av Scotts skivor. Finns det fler som har ALLA?????....

Kommentarer
Postat av: Lina

VA GÄRNA MED OCH TÄVLA O SNYGGA/SEXIGA UNDERKLÄDER I MIN BLOGG ;)

2010-08-05 @ 14:47:28
URL: http://lina.bubbleroom.se/
Postat av: jess

jaaa... tänk vad tragiskt.. sånna vikarier hade vi på mitt förra jobb.. ingenarbetsmoral överhuvudtaget.

Men nu är du värd lite ledigt!

2010-08-05 @ 19:14:31
URL: http://theshedevil.blogg.se/
Postat av: Lena

Tjingeling, det förstår du väl Suss att jag har alla Scotts skivor. De spelas i tid och otid säger min son, han fattar inte hur jag kan lyssna på dem så mycket :)

Någon som oxå spelas mycket är Magnus Carlsson, både som solo, Barbados och Alcazar, han har röst den grabben, precis som Henke har (fast får nog erkänna att Magnus allt är stråt vassare) :)) Kramisar

2010-08-05 @ 20:07:13
Postat av: susanne

Sv Lena

Du och jag är nog "skurna" ur samma mall. Håller med om det andra oxå! Magnus röst är ett strå vassare. Är du min tvilling????. Kram på dig. / Suss

2010-08-05 @ 20:16:35
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Icka

Alltså jag fattar inte hur man kan med och va semestervikarie och sen inte ställa upp. Jag blir så jävla arg haha. Jag är själv semestervikarie och jag vet att jag skämdes nästan om jag va sjuk. Jag stukade foten förra året och det va rätt pinsamt att inte kunna jobba då.. Dessutom behöver man väl pengarna om man är semesterivkarie, hur tänker folk?

2010-08-05 @ 20:28:05
URL: http://ijennikashuvud.blogspot.com
Postat av: carro

åh, sandhem, då vickar lilla simon! Men jag ska till göteborgkalaset, ni kommer inte dit på tisdag va? :/

2010-08-05 @ 22:04:39
URL: http://carropiiz.blogg.se/
Postat av: Lena

Tjingeling Suss

Jaaa jag tror att du och jag är tvillingar, kommenterade det i mitt förra inlägg om din nya design innan jag läste detta :) Kramisar

2010-08-06 @ 12:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0