En kväll av oro.....

Dear folks!
Är hemma på en snabbis, det blev kassler och champinjonsås till middag. Herr L fixade detta. Laga mat gör han faktiskt riktigt bra. MEN det här med att städa, fixar han inte. Han dammsuger OM man ber honom. Det är städning för honom, haha.

Skall försöka vila en lite sväng innan jag skall tillbaka. Känner att jag kan behöva detta.
Ikväll blir det " skoj", hahaha ( Kan hålla mig för skratt...).
Det kommer att bli jag som jobbar med en person som ALDRIG har jobbat kväll. Beundrar honom för att han sa JA. För det är inte så lätt att jobba kväll hos oss. Bara 2 personal, många som larmar och många besök ( typ 32 st per person). Så det kommer att bli ett stort ansvar på mig, att allt utförs och det kommer att ta tid. Men det är bara att jobba systematiskt tills allt är gjort. Guider jag honom bra, kanske vi kan sluta vid 21,30 ikväll, haha. Det kommer att bli många svar i larmet med.Mobbcaull: Det är Susanne!!

En av personalen fick gå hem idag. Hon mådde inte bra... Det är inte lätt att få in någon till en Lördags kväll.. Det vet alla som har suttit i en telefon och ringt den ena efter den andra. Och hela tiden krymper namnen på vikarie listan. Det är då man kan börja bli lite svettig....
Dom gamla måste ju få sin hjälp. Och det känns svårare att ringa ordenarie personal och beodra in någon.... Men det är så det är. Företaget måste ju gå runt, arbets uppgifter utföras. Det kan vara ett riktigt HELVETE ibland..

Så hej på en stund. Återkommer ikväll och talar om hur det gick... Tjofljöt!!!!!
/ Suss

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det e inte lätt att få in folk på helgerna.

Är man ledig har man ju oftast något planerat. Och det tar ju så mycket tid från de gamla att ringa runt!

Hoppas det går bra ikväll.

Kram

2010-08-21 @ 16:19:28
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: nina

nu har svaren från min frågestund kommit upp :) så gå in och läs vad jag svarat på dina frågor

2010-08-21 @ 19:38:32
URL: http://niinalofgren.blogg.se/
Postat av: carro

in och läs din mail sen när du har tid! ;)



Hoppas allt löser sig. kram

2010-08-21 @ 21:58:18
URL: http://carropiiz.blogg.se/
Postat av: Icka

Det kommer ni att fixa! Låter bra att någon ställde upp, strongt av honom om han aldrig jobbat kväll förut. Kvällarna brukar va värst.

2010-08-21 @ 23:00:26
URL: http://ijennikashuvud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0