Det är måndag morgon....

Då var det åter måndag morgon....
Gårdags kvällens jobb gick i " skitens" tecken. Skämt och sido...
Det var en kväll då inget blev som det skulle. Man fick flänga runt hit o dit. Vi är 2 som jobbar ute. På mitt schema har jag " bara" 28 personer jag skall hinna besöka. Emellan kl 15,45 till 21,15. Då skall man hinna ordna med kvällsmat, medicin givning, läggningsbestyr, läggas, stödstrumpor av, ben som skall smörjas, insulingivning, oroliga själar som skall tröstas, ta hand om larm, åka och kolla upp personen som larmar. Och till detta är det resväg emellan brukarna. Den andra personen har LIKA många. Ni kan ju förstå att det inte fungerar tidsmässsigt. Och på detta skall man vara trevlig och inte visa att man är jäktad, när tex: X larmar för att täcket inte ligger rätt, haha. Det är roligt nästan jämt. Men detta får vi allt ta och ändra på. Man får inte slita ut sig....

Idag jobbar jag delad tur ( även imorgon). Men då skall jag vara inne på äldreboendet. Men där inne är det lika många. 32 besök på ett schema. Men vi har ju ingen resväg där, haha. Men vårdtagarna " larmar" mera. Även där har den andra personen lika många. Någon som vill byta, haha.
Jag klagar inte, trivs som fisken i vattnet. Men jag tycker inte om att man inte hinner med att ta sig lite att äta under denna tiden. Jag annser att man skall hinna med att ta sig en kopp kaffe och en smörgås emellen kl 16 och 21,15. Man behöver ladda batterierna så att man inte blir " kinkig". Det är det ingen som tjänar på. Med lite mat i magen är man mycket mera stress tålig ( enligt mig)...

Jag jobbar på Scotts bilderna. Så dom kommer.
Vädret är fortfarande skit. Mulet och ingen sol, vad är detta?????
Har DU semester och pengar över? Fixa en sista minuten resa. För annars kommer du inte få någon SOL. Till er andra! Ta några turer till solariumet. Man känner sig piggare om man är lite brun. Annars blir ni så jobbiga att få till baka till jobbat, haha. Ni kommer bara att klaga på hur ORÄTTVIST det är att vi som hade tidig semester hade sol o värme. Medans ni har haft skit väder. Tänk på arbetskamratena, hahaha

VEM HAR SAGT ATT LIVET ÄR RÄTTVIST???????

Puss o Kram på ER! / Suss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0