Att göra det man vill......

Morgon mina läsare!
Här har man varit uppe med tuppen idag!
Det är endel " måsten" som måste hinnas med innan jag på börjar min jobbar helg. Så antagligen kommer det att bli lite " dåligt" med bloggandet över helgen. Att jobba tar sin tid. Och sedan behöver man umgås med familjen när man kommer hem. Annars kanske dom glömmer en???:):)
Även att sitta vid datan och skriva nya inlägg och att besvara sina goa läsares kommentarer tar sin tid. Tur man inte är som Kisse eller Fokie. Hur sjutton hinner dom att bevara alla kommerntare, typ 200 - 300 st???? Det måste ju vara ett heltids jobb med övertid, eller???

Det ordet MÅSTE, det kan vara ganska ångest laddat för många. MEN jag tror även det kan bero på vad det är. Är det ett "måste" som som man känner sig tvingad till att göra och inte trivs med så kan det vara i negativ mening. Och sedan finns det "måsten" i  positiv bemärkelse. Och sedan är vi ju lite olika till person. Säger jag till exempel: att jag måste städa, så känner jag inget över bemästrat hinder. Jag gillar att städa, för jag tycker om att njuta av resultatet. Det blir rent o snyggt omkring mig och då mår jag bra. När jag jobbar så ger jag 110% till företaget medans jag är där. När jag sedan stämplar ut ägnar jag inte mina gamla eller chefen en enda sekund, haha. Då stänger jag av. Jag tro man måste även lära sig att koppla av. Den lilla hjärnan man har orkar inte vara upp daterad alla dygnets timmar. Trotts allt är vi inga robotar??? Och det gör den antingen när vi sover, vilar eller bara gör något man gillar!......
Men sedan vet jag ju oxå att det är svårt att få till sin tid. Men då får man göra ett val. Det är en ständig ballans gång. Och stigen är så smal att gå på. Det är lätt att ta ett fel steg.....Och ett fel steg kan få förödande konsekvenser...
Så därför ser jag till att fylla mitt liv med sådant jag tycker om:
Att vara ute och dans, bugga 2 - 3 gånger i veckan, städa(tokigt-ja vet), sitta vid datan och knattra, omgås med mina vänner, vara ute, shoppa loss, att även lära sig ATT SÄGA NEJ!!,  Att hålla igång. Där av mitt blogg namn Sussifarten.
Detta upphäver då att man har mycket på jobbet, där kan "måsten" hopa sig. Alla mina sena timmar. Sover väll på tok för lite för sitt eget bästa. Och andra saker som har en negativ klang.

Och skulle detta inte räcka så har jag 4 stycken stress minskande redskap. MINA KATTER!
Att ha en katt i knät, på magen eller bara brevid sig är SÅ ROGIVANDE. Det känns så skönt när handen styker pälsen och man börjar att känna att kissen startar att spinna. Det är med ro givande än alla tabletter som finns.
Just nu slåss jag om mitt tagent bord. Rasmus vill bara lägga sig mitt på, haha

Så nu skall jag göra lite mera måste med min kompis dammätaren. Han är hungrig. Ett riktigt matvrak som behöver rastas varje dag......
Ha det nu så gott ni kan. Och är ni lediga! GÖR NÅGOT NI TYCKER OM. Det är bra för kropp och själ

/ Kram Suss



ATT PÅTA OMKRING I JORDEN BLAND MASKAR OCH BLOMMOR: DET ÄR OXÅ ROGIVANDE
DET ÄR EN " LISA" FÖR KROPP OCH SJÄL!!!!


Kommentarer
Postat av: Maria

HAHA..satt precis och skrev om måste jag också!

Ska jobba helgen jag med...du får ha det så bra på jobbet!

Kram kram

2011-03-11 @ 16:16:16
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: AnnaE

Hej!

Jag tror att Kissi och Foki

å allt vad di heter. Har inga

jobb så dom hinner svara

på alla kommentarer dom får.:)

Kissi lever la på sin blogg

om jag inte minns fel...



Kram kram

2011-03-11 @ 18:39:21
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Danielkl.com

Ja, Kissie och Foki har ju grymt många kommentarer! Men jag tror faktiskt inte att de svarar på alla, de hinner nog helt enkelt inte med tror jag.



Jag hoppas du får en supertrevlig helg! =)

2011-03-11 @ 23:33:56
URL: http://danielkl.com
Postat av: Mystjejen

Ja Kissie och Foki, svarar inte på alla kommentarer, fy vilken stress det hade varit för dem.Oj vad du hann med mycket.....

Sv: japp jag gör vad jag vill, inga tider att passa mer än fika om dagarna, kommer väl rulla fram snart haha.....Kraaam o ha en fin lördag

2011-03-12 @ 00:53:14
URL: http://blogg.mystjejen.se
Postat av: Mimmi

Sv: Godmorgon !!! Vi har solsken här även idag, och jag hoppas att solen tittar fram även hos dig !!! Underbart med solsken, man blir så glad i hela kroppen. Våren är på väg, även om det fortfarande är massor med snö kvar. Men det är härligt, att vi går mot rätt årstid nu iaf. Vår & Sommar är det bästa som finns tycker jag !!! :) Ja du , jag vet inte riktigt vad det är för kön på lurvbollarna än , det är lite svårt att se. Men tror att det är två tjejer och två killar. Men som sagt, är inte helt 100 än !! Ha en underbar lördag :) KRAM Mimmi

2011-03-12 @ 09:39:28
URL: http://mimzzan.blogg.se/
Postat av: Jonnie

ja fy, de kostar bara en massa pengar, skulle oxså gifta mig me en bilmekaniker om ja hade hittat nån haha

2011-03-12 @ 10:37:00
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: kaffehörnan

Jo Sanna tjejen är kanon

Som du säger, kan vi invänta rubrikerna, fel låt vann. Katastrof

Dom borde ändra om att inte svenska folket bestämmer utgången

2011-03-12 @ 10:42:40
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Åsa

Svar: Ja, ett glas vin eller två, där går nog min gräns tror jag.



Jag har också en katt som ska ligga på tangentbordet hela tiden :) Förstår om det är jobbigt med 4!



Ha en bra lördag!

2011-03-12 @ 11:19:04
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Ja, jobba tar verkligen sin tid!



Men samtidigt måste man jobba för att ha råd med annat!



Hoppas att du får en trevlig jobbarhelg!

2011-03-12 @ 12:14:04
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0