Prisa gud.......

För nu kommer skatteåterbäringen, jiippii
Var och hämtade posten idag. Då ligger det lilla blå ifrån skattemyndigheterna där!
Man blir både svettig och glad!
Tänk om man behöver  betala restskatt??? Huga du hemska tanke!!
Det är bara till att ta tjuren vid hornen och titta efter!
Jiiippii!!! Pengar till baka. Oh du sköna peng...I och för sig bara några tusen, men ändå mer än välkommet:):)
BARA lite smolk i bägaren. Jag måste fylla i en K4 blankett oxå;).
Detta gör väl att summa tillbaka kommer att minska lite;P Men det får väl vara hänt. Har ju fått en " slant" innan, hehe!
Kan tycka att det betalas på tok för mycket " skatt" på allt.
Här knegar man då ihop till sin lön varje månad. Då betalar vi skatt på det. Sedan sätter man då undan lite "kosing" för att kunna använda vid sämre tider eller vid ett annat till fälle. Man vet ju aldrig vad som kan dyka upp. Skulle man då ha låtit sina pengar växa till sig ordentligt, ja då får man huxa fluxan en dag betala skatt igen för att man varit duktig och sparsamm ett helt liv....otroligt.
Har man då ändå haft en slant över av sin lön, och då köpt lite " värde fulla papper". Allt papper är inte skithuspapper, haha. Kanske till och med lyckas pricka in en bra " affär":). Ja,då är "farbror" staten snabbt där och skall ha in skatt igen för vinsten man gjort.....
Sedan så pension spara många. Man vill ju ha en slant när man slutar sitt yrkes samma liv. Här har man ju sparat under mååånga år. Och vad händer när man då går i pension och börjar plocka ut dom sköna slantarn??? Jo! DÅ SKALL MAN BETALA SKATT IGEN på pengarna man redan en gång har beskattat. Är inte detta ett sjukt system?? Räcker det inte till att betala skatt EN gång???
Jag skall ta ut mina pengar tidigt för att leva gott när jag förhoppningsvis inte har för många krämpor att brottas med. För vem vet hur ålderdomen kommer att bli. Har jag sedan brännt mina pengar så får väl "staten" ta hand om mig. Har jag tagit hand om farbror staten i HELA mitt liv så kan den faan i mig ta hand om mig mina sista år i livet. Det kallas visst för " Pay back time".....

Idag är det en strålande dag. Kvicksilvret är upp i 12+ grader. Det närmar sig tropik värme, haha
Tranorna forsätter att komma till dansplatsen, hihi. På dom tre senaste dagarna har dom ökat ifrån 550 till 2550 räknat igår...
Våren kommer var så säker:):)
/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: Maria

Går oxå och väntar på mitt kuvuert...spännande, man hopaps ju atdet lutar åt rätt håll.

Ha en skön vårdag!

Här skiner solen men det blåser...

Kram

2011-03-24 @ 12:06:55
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Mystjejen

Åååå grattis yeeees pengar tillbaka:)Wow tropisk värme haha ja det hade varit något, här är det stormigt idag fast soligt. Vi får nöja oss med denna värmen vi har och den är så välkommen så:) Kram o ha en fin torsdag söta <3

Ps. japp inget kaffe här inte (iaf på ett par mån) hoppas bara jag inte får huvudvärk :-o

2011-03-24 @ 12:41:05
URL: http://blogg.mystjejen.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag väntar med spänning på mitt brev - jag räknar med att få tillbaka rejält mycket! :)



Ha en fin dag!

2011-03-24 @ 16:42:50
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Jonnie jonsson

haha kanske en aning haha fast de tycker säkert att ja e ganska kul ändå haha

2011-03-24 @ 17:22:27
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Floorballs

Hej!

Bra inlägg=)

Tyvärr lär jag gå minus en 30-40.000kr i år,

men å andra sidan fick jag tillbaka 55.000kr förra

året...faan vad det svänger för mig & synd att det

är åt "fel håll" i år...ajaj!



Tack för din kommentar häromdagen, kanske den bästa

jag fått av mina 700 kommentarer, kul att du såg

"undertonen"=)..tyvärr inte många som gör?

Ha en jättehärlig helg!

//F

2011-03-24 @ 20:30:19
URL: http://www.cashtips.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0