Förskräckligkassan = Försäkringskassan

Att detta företag fortfarande finns är ju bara ett under!
Att det inte funnits någon tillräcklig retad förälder, långtidssjukskriven eller annan nödställd person som inte orkat med dom längre och " skickat" byggnaden åt fanders!
Kanske det är mitt kall?????
 Ja, varför är fru Lundin uppretad idag då???
Vi skall se vad ni tycker! Är detta något att irretera sig på kan tänka:
VAB: ade den 2/2. Allså mycket tidigt i månaden. Att få ut vab pappren är dom ganska snabba på. Men att nå dom är inte riktigt lika lätt. Och nu tillhör jag den lilla skara utav folk som inte trycker in en massa siffror innan eller väljer själv betjänings knappen. Nej då! Jag väntar snällt tills det blir min tur.
- Välkommen till försäkringskassan. Just nu är det ganska många som ringer ( tror faan det! Folk vill ju ha sina pengar....) Men vi jobbar så fort vi kan på att hjälpa dig.
- Beräknad vänte tid är 15min!
-Du är 256 i kön.
- Just nu är vi 52 handläggare som jobbar....( oviktig information)

Sedan blir det tyst i luren för ett tag. Det är under denna tiden man plocker in o ur diskmaskinen. Tar en tur på toan. Släpper in o ut katterna. Kanske hinner ut en sväng på alltan för att röka. Man har ju eldat upp sig lite i vanlig ordning för att allt tar sådann tid, haha. En annan är ju snabba Ville:):)

Sedan kommer rösten till baka för att köra samma slinga med undantag för att informera att:
- Just nu är vi 50 handläggare som jobbar.....
Vart har 2 st tagit vägen. Är det toa besök på dom tro...:):)
Efter mycket om och men är det så äntligen min tur.....
Rabblar så upp mitt ärende för personen i andra ändan. Det är bäst att göra det i ett andetag. Så att man inte blir avbruten.
- Då skall jag koppla dig till en handläggere säger den anonyma rösten... Jag får vänta igen! Helt otroligt....
In i luren kommer åter en röst!
- Vad kan jag hjälpa till med?
Säger åter mitt ärende. Vill ha en blankett för VAB. Vilket barn säger hon då???
Kan dom inte se det och göra en snabb räkning ( javisst, dom är ju inte snabba, haha). Det måste ju stå typ:
Född: -92, -94 och -05..
Den lille, -05 säger jag lite ironiskt...Blanketten kommer på posten, säger hon. Tack för den upplysningen!! Inte tror jag den kommer med storken, postiljonen, dilligensen eller blommogramm inte... ( fy på mig elaking).
När hon då tror att det är klart kommer då min fråga?
VART HAR MINA PENGAR FÖR VAB DAGEN I FEBRUARI TAGIT VÄGEN???????
- Jag skall kolla, säger hon. Sedan försvinner hon ur örat. Kopplar väll bort mig.... Efter en stund är hon tillbaks och säger: - nu är dom iväg skickade!
Det är nu jag vaknar!
- Menar du att dom inte har varit iväg skickade ännu. Det är ju minst 7 VECKOR sedan???
- Eftersom du skrev annan sjukdom så tar det längre tid ( Alex hade svinkoppor och fick inte gå på dagis innan pecillinet verkat några dagar)...
- Ja, då skall en handläggare gå igenom dom. Och det är sååå många sjuka just nu!!
-Skojar du? ( säger jag ). Det bryr jag mig inte om. Dom  pengarna skulle tillhört februari lönen. Nu har vi dessutom hunnit att få mars lönen...Vanligt folk försöker att leva på sin lön. Nu blir det tyst i luren.
- Så man skall inte skriva någon annan sjukdom utan hålla sig till standard formuleringen på texten för att få sina pengar fortare??
- JA, säger damen.

Jag säger bara det. Sverige ÄR fantastiskt på många sätt och vis. MEN ett jävla byråkrati samhälle....
Jag förstår om familjer dukar under om dom är i kontakt med försäkringskassan ofta. Undrar om dom kan ringa till banken eller andra företag och säga!
-Tyvärr har jag inte fått några pengar ifrån Fkassan idag. Går det bra att jag betalar när pengarna dyker upp???

Hur skall man gå tillväga för att styra upp i det träsket???
Man blir ju gråhårig för mindre.....

Som sagt, Vab :ar just nu. Så nu skall det väll finnas lite mera tid till att " talking to YOU.....:):)

Kommer strax tillbaka. Jag har mycket på hjärtat!
/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja tyvärr e de ju så med våra myndigheter...ska de ha pengarna så ska det gåt fort...annars är dert inte så noga på andra hållet!

Krya på grabben

/Maria

2011-03-28 @ 12:25:28
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Mystjejen

Mmm så är det myndigheter....min FK handläggare funkar någorlunda bra pga att jag var där på ett möte och sa ifrån ordentligt. För vet du vad de kan göra manuella utbetalningar oxå. Det var nog det hon gjorde till dig under det där telefonsamtalet, men det är ju som du skriver alltid en jäkla tid innan man kommer fram o kopplas runt till olika och så blir man uppstressad av allt suck Kram o ha en fin måndag

2011-03-28 @ 15:18:06
URL: http://blogg.mystjejen.se
Postat av: Becca

sv: Jag har vart ledig i helgen faktiskt :D skönt som attan!! Missarna har inte fått börja gå ut ännu :) VI vill kastrera dem först :) å de sker om två veckor :) Så i början av maj ska dem få spatsera och upptäcka världen på utsidan :D men oj oj va dem längtar, dem sitter i fönstret och mjauar vid dörren.. stackarna.. men känns mer plågande om dem får gå ut nu men sen tvingas va inne p.ga. operation en vecka.. så bättre dem inte vet vad som väntar förän dem kan gå och komma som dem vill.. men oj va orolig jag kommer vara när dem är ute och man inte ser dem :D haha snacka orolig morsa ;)



ja du f-kassan är helt fucking värdelös, hela systemet är fucked!!!!!

Ha de bäst.. Massa kramar

2011-03-28 @ 21:46:09
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tur att du inte är sjuk,och behöver Sjukersättning det är vidrigt kan jag lova dig. Du vet inte om du för ersättning eller du blir utförsäkrad.Att ha med FK i tio månader att göra och du är helt knäckt Så var rädd om dig Kram

2011-03-28 @ 22:32:35
Postat av: Mariette

Det förstår man att du är jäkligt arg över. Standard är annars att dom skyller på datorerna (som om de sköter sig själva). Trist att du måste vara hemma igen, man kan ju undra när dessa pengarna behagar dyka upp då =)

2011-03-29 @ 03:04:46
URL: http://mariettesrora.blogg.se/
Postat av: susanne

Svar till dig du okänd!

Hej! Jag lider med dig! Det var detta jag menade. Till alla som är beroende av Fkassan för att klara sitt uppehälle månaden ut. Hur skall man göra om inte pengarna kommer och man inte har några sparade slantar. Alla med själv aktning drar sig för att låna av släkten. Hoppas det löser sig för dig.../ Kram Suss

2011-03-29 @ 19:36:27
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0