Då skall vi se.....

Vad har då denna människan haft för sig ALLA dessa dagar???
Nu skall jag stilla eran nyfikhet...
Hela helgen som gått jobbade jag, med vad det innebär. Delade turer och lite sömn ( det är så det är här). Då är man ganska mör när man kommer hem. Sedan har jag ju " lite" problem med mina ögon, så ibland när jag kommer hem så är jag så trött i ögonen så att jag inte ser ett " skit", haha.....Ögonen bara svider och rinner. Då är det inte så lätt att sätta sig ner för att skriva något. Då blir det mest bara att svara på kommentarer, och bara det tar en eeeviighet.....Måndag, sista dagen i Februari månad. Där hade jag en delad tur till! Vilken idiot hade lagt in den????    Ja, det kan ni ju redan gissa. JAG SJÄLV. Efter som vi lägger våra egna scheman, haha. Sedan på söndagen så ville stora tjejen ut och övningsköra på kvällen. Då skulle det hinnas med emellan buggen som väntade, puh. Det gäller att plannera för att hinna med allt och vara alla till lags, hihi.
JOBB, JOBB och åter JOBB. Jag klagar inte men, ibland kan det bli för mycket av det goda o roliga...

Då kommer tisdagen, 1 Mars! En dag som kommer att finnas i minnet för evigt. En ny början tar sin början. En milstolpe i en 18-årings liv. STORA TÖSEN HAR UPPKÖRNINGS TID.
Och hon klara det. Gud vad skönt. Då slapp man ha likvaka här i några dagar. Hon är glad som en lärka. Det är klart, det var en annan oxå när man fick sitt körkort. men det är väl längesedan. Tänk vad tiden kilar förbi
Hon hade redan bestämt med en kompis att hon skulle åka till henne i Varberg, om hon klarade sig. Jag tyckte väl att hon kunde ha hållt sig här omkring trakten till att börja med....Men ,men Det är lika bra att ta tjuren vid hornen direkt. Och morsor är allt bra " hariga" haha. Em hade redan fixat en bil till oss här hemma. Vi är ju beroende utav bil för att ta oss till respektive jobb. Hon hade ordnat morfars bil. Han kör inte längre, utan bilen har stått och väntat på henne, haha. Men jag kan ju inte låta henne ta en bil hon inte känner. Så Em tar min bil, jag tar Toyotan och Herr L får ta Venton. Man kan nästan tro vi har startat upp med bil försäljning här på gatan. och det är lite lustigt! Alla 3 bilarna har olika grå metallic nyanser.
Så på onsdagen blev det den stora bil städar dagen. Man skulle tro att min bil var hur skitig som helst. Något den inte är.


Tösen i full action: dammsuga, våt torka. Framm och bak. Inget lämnades o putsat. Mina grejer åkte ur. Kan undra när jag får se min lilla " bebbe" igen?? In åkte hennes musik, haha


Så nu var den klar innuti. Nu skall det bära iväg till biltvätten oxå. Allt skall vara tipp topp när man skall ut och "crusa" alldeles alléna en så där 20 mil....
Visst är det en speciell känlsa att få sätta sig bakom ratten  alldeles själv och inte behöva ha med sig mamma eller pappa för att åka sin väg. Man har fått en annan FRIHET, men även ett stort ansvar.


Här har hon då kommit hem. Se vad den glänser. Men när hon kommer hem på fredag så lär den inte skina lika dant inte, hehe
Tänk att denna lilla ( uräkta) stor tjej en gång var liten och vägde 2 940 gr...och var 50 lång..Ja, ja! dom växer fort. Hon fyller dessutom 19 år nästa månad.

Att som mamma se sina barn växa upp är ju med blandade känslor. Det är ju skönt att se att dom klara sig. Och att dom utbildar sig. Men man blir oxå orolig för dom. Det finns så mycket skit i vårat samhälle som dom kan bli utsatta för. Och som livet är så kommer  man som förälder inte alltid att finnas till hands för sina små gryn. Men förhoppnngsvis så har dom själva landat och funnit sin väg här i livet. Då har kanske allt " tjat" man gjort på dom varit rätt trotts allt. Hoppas dom förstår det då.
Var ålder har sin tid utav oro. Lill killen börjar ju nollan till hösten. Då kommer man att fundera mycket på mobbning igen. Den biten har man ju släppt nu när tjejerna är så stora. Allt börjar om på nytt när man har barn i olika åldrar, haha.
Mellersta tjejen! Ja, där har man tjat om att sköta sin skola och sina läxor. Killar och fester får man sköta på helgerna, haha
I ett hem med barn finns det alltid " saker" att tjata om. Men man kan bli nog så trött. Men ge sig..det gör jag ALDRIG. Det är ju för deras bästa. En gång kommer dom att säga:
- Mamma! det var tur att du tjatade på mig......jag tyckte inte om det då! Men nu är jag tacksamm.!

Det är så jag själv känner när jag tänker tillbaka på min ungdoms/ slyngel år hemma vid hemmets lugna vrå, hahahaha!!

/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: Mystjejen

Oj vilka hektiska dagar, haha asg dina saker ut och henens musik in haha du e rolig du.Så fina bilder man blir glad, stort tack Suss för din fina blogg och dina inlägg dem värmer att få läsa varje dag. Stor kram

2011-03-04 @ 19:00:17
URL: http://mystjejen1.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0