Mitt kök är invaderat...

...av 2 små gröna männ!!!!,
Man skulle kunna tro det, för språket som används är små korta fniss, stön och gälla skratt. Där emellan kommer det någon fråga som man får göra en snabb tolkning av. Det är den ena tjejen som har en kompis hemma. Dom håller på att laga till sig lite ätbart. Medan båda står och kollar stekpannan, så piper en telefon, bäst att kolla av. Några snabba tryck på mobilen, och så har dom små etriga fingrarna sänt iväg ett medelande på minst 4:a meningar. Skulle det ha varit jag som gjort det skulle jag minst behövt 2 minuter. Men i dessa lägen är det inget fel på snabbheten. Men skulle jag frågat om  Fie kunde gjort något  här hemma. DÅ skulle hela dagen gått åt. Och ändå skulle det inte blivit gjort....:). Det är skillnad på fråga o fråga... Det är inte slut med det. Den lilla "laptopen " är oxå med. Så emellan matlagning kollas mobiler och det skickas iväg medelande på facebook...Det låter som kulsprutor när fingrarna flyger över tangentbordet...
Men mat blir det. Och den intas sedan under mera glada utrop som: Den ser knäpp ut, mera HÖG ljuda skratt, endel saker som läses på fb inbringar extremt förvånade uttryck följt av mera skratt......
Dom har skoj i alla fall.
Vart vill jag komma med detta!
Jo, har detta med åldern att göra? Försvinner det spåntana med stigande ålder...Hur skulle barnen reagera om Herr L och jag skulle kolla mobil och datan stup i kvarten när vi lagar mat. Eller om vi skulle prata i "koder" när vi äter. Jag tror nog att det skulle komma ett svar som: GUD, vad ni är töntiga, haha
Men dom skulle bara veta! Vi har oxå varit tonnåringar en gång i tiden. Och på samma sätt skrattat åt ingenting. Allt var ju roligare då, en blick på kompisen och man kunde falla död ner och vrida sig som en larv i skratt... Men med stigande ålder så avtar detta - man vill ju inte visa sig barnslig. Man börjar att bli vuxen...så är livet.

Men ibland så släpper man loss - MEN då finns det inga barn i närheten, kan jag lova;););)

Imorgon är det jobb igen - delad tur. Väder gudarna skall visst bli extra svåra nu i helgen sa dom på TV:n. Jodå! Bara det inte blir storm, så är allt ok.



När man är liten ligger hela världen framför ens fötter. Eller som i detta fallet. EN stor hästskit som skall skyfflas bort.....



Nu har då denna tjejen vuxit med X-antal år, men se. Häst intresset kvar står fortfarande. Detta kortet är tagit på Sjö-stjärnans hästläger får några år sedan. För "havremopeder" är det bästa som finns. Enligt mig : livsfarliga djur som varken har broms eller gas  eller ratt att styra med...haha. Dom luktar dessutom illa.....



/ Puss och kram Suss

Kommentarer
Postat av: Jonnie

haha men visst e de så :) katter e underbara varelser :)

2011-01-08 @ 09:34:52
URL: http://www.Alwaysfabulous.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0