Vem är skyldig????

Morr!
Jag skriver inte godmorgon!
För att det är ingen bra morgon....För det första! När man drar upp persienen och ser vad det är för väder, så går genast " solen" ner. DET ÄR JU FULL SNÖ STORM UTE.....det snöar och blåser, inget väder man direkt hoppas på just nu! Nu när fåglarna har börjat att kvittra om att det snart är vår. Era små urslingar! Ni luras bara, haha
Sedan då den värsta chocken lagt sig, så skall man då tassa ut i köket, för att sätta i sig dagens första kaffe kopp, Gott!. Tycker att det känns lite kallt i köket, så jag styr stegen till elementet för att " flössa" på lite mera värme....
Men vad nu????? Sätter hela foten i en blöt pöl????? I det läget är man ganska snabb, trotts åldern och får bort foten på en hundra dels sekund.. hoppar " enbet" bort till lysknappen. För nu krävs det ljus!
Köket som nyligen låg i mörker, badar fullkomligen i ljus i detta ögonblicket... Mina ögon synar golvet där jag nyligen blev blöt. Och vad ser jag??? EN STOR LÄTT GULAKTIG PÖL!!!
HM, kan det vara lill killen som spillt apelsin saft igår kväll ( jag jobbade kväll igår) och att Herr L inte sett detta?? Föga troligt, Lill killen som missat toan? Nej! Han är väl dresserad och springer på muggen direkt....Ja,  då finns det bara en kvar att gissa på!
RASMUS!!! Din lille långhåriga katt ursling.....Antagligen har han signalerat om att han vil ut, men ingen som sett hans nöd situation....Han har en mycket liten blåsa. Jag hade en låda till dom på golvet vid denna platsen när dom var små, men nu när dom är stora och springer ut och in, precis som som dom gamla katterna. Så har jag flyttat på lådan till ytterdörren bara för att denna situation inte skall uppstå...men denna lille herren har missat denna gest...
Då var det bara till att börja städa upp och att gå och ducsha...Som sagt! Morgonen kunde ha startat bättre. Hoppas eran morgon varit bra. Nu skall jag i väg till jobbet. Herr L får vara hemma idag med VAB.



Detta är den skyldige!! Här har han precis slickat i sig grädden efter semlorna....

/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: Maja

Han va ändå söt ;)

2011-02-04 @ 10:07:00
URL: http://soyloca.blogg.se/
Postat av: Mystjejen

Isch vilken morgon:), men hoppas du får en härlig fredagsmyskväll. Min dag har varit sådär, är ju sjukskriven som jag verkligen hatar, men finner man ingen energi så är det svårt.Kram på dig

2011-02-04 @ 16:38:07
URL: http://mystjejen1.wordpress.com
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Ajdå...



Sånt händer här hemma också, titt som tätt! :S

2011-02-04 @ 17:19:26
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0