Framtiden.......

Varför skjuter man upp endel tråkiga saker????
Men nu har jag då  tagit tag i det i alla fall!
Något jag tycker är enormt jobbigt är alla saker man måste ringa till....
Har man inget direkt nummer så blir det så många turer innan man kommer rätt. Och så får man säga samma sak om och om igen..
Igår ringde jag till banken tex...vi brukar att träffas 1 till 2 gånger per år och gå igenom lite papper. Se om man behöver ändra lite papper eller låta dom stå kvar...Då hade hon gått för dagen ......kl 12??????. Konstig tid?
Men idag fick jag tag i henne och vi bokade en tid. Det är alltid skönt att ha det gjort!

Ni har väll koll på era papper och för framtiden??

Eller låter ni männen fixa det??? Det är alltid bra att själv veta vad man har och sätta sig in i saker och ting..Man vet aldrig när man behöver kunna det, och då blir det inte ett så svårt och  oöverkomligt hinder. Kvinnor!! Ta er i kragen. Ni vet väl om att vi lever längre än männen ( vi tycks ju slita ut dom stackarna)...Och en dag så kan vi befinna oss i en ensam situation. Då är det bra att veta vad man har i pension och att man klarar sig själv.. Man kan ju lixom inte börja jobba för att öka på penningen då. Tåget  har ju så att säga " gått då"!!!
Ja! Jag vet att det inte är så roligt ämne idag, MEN likväl ett MYCKET VIKTIGT ämne. Man kan inte bara sticka huvudet i sanden och köra det på framtiden.
För varje dag som går så kommer vi nämre just det: FRAMTIDEN.....

/ Kram Suss

Kommentarer
Postat av: prinsessanadia

Jag tycker inte det är så jobbigt att ringa samtal. Då kan jag sitta kvar i soffan och kolla internet under tiden. Något som jag tycker är jobbigt är att diska. Vilket jag har suttit och grämt mig över hela dagen över att jag behöver göra. I morse käkade jag frukost ur en matlåda för att jag inte orkade diska en djup tallrik, och nu har jag suttit hungrig i 2 timmar för att jag vet att jag måste diska för att kunna laga mat.

2011-04-12 @ 14:02:42
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Mystjejen

Jag tycker det var ett viktigt ämne du tog upp. Jag träffar oxå min kontaktperson men bara 1ggr/år för att gå igenom allting:)

Ja man skjuter upp många saker hela tiden...förstår inte det, men det är som du säger tiden räcker inte till....Kramar finaste och var rädd om dig.

Tack för dina ord dem värmer <3

2011-04-12 @ 14:43:14
URL: http://blogg.mystjejen.se
Postat av: prinsessanadia

Svar: provsvaren har inte kommit, men man kan ändå räkna ut hur det gick på provet, om man var smart nog att skriva ned alla sina svar på ett papper och ta med hem :) Då kan man kolla på studera.se hur många rätt man fick. Sen finns det normeringstabeller på internet som man kan räkna ut hur många poäng man fått.



Provet i sig är nog inte speciellt svårt. Det är nog snarare tiden som gör det svårt. Själv är jag jävligt trögtänkt under stress. Det spelar liksom ingen roll om jag i vanliga fall hade förstått frågan. Men när jag är stressad så är det som att jag inte fattar någonting. Och fattar jag inte frågan så blir inte heller svaret rätt.

2011-04-12 @ 15:17:44
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: alma

snälla hjälp mig välja rätt hårfärg till mig.. länka bild, säg någon hårfärg, vad som helst! behöver verkligen hjälp..

kram

2011-04-12 @ 18:32:34
URL: http://photosforall.blogg.se/
Postat av: Maria

Du har så rätt så!

I denna grymma värld vi lever i med sjukdomar, olyckor osv vet vi ju inte hur länge vi är med!

Kram

2011-04-12 @ 18:45:12
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Sasha

sv; Tack så mycket för peppet :)

Men direkt jag får en motvind så går allt åt hel*etet känns det som. Förlorade min pappa i julas så har ingen familj längre, eller släkt heller. Förut då jag fick en motvind så fixade han problemen åt mig, men nu måste jag göra det själv plus att saknaden är enorm!

2011-04-12 @ 22:16:10
URL: http://sashas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0