Långfredag......

Morsning korsning!
Häxan här!
Är nyss hemkommen ifrån den senaste luftfärden. Ni kan tro vad kallt det var där uppe, med tanke på min utstyrsel ( kolla förra inlägget). Men på hemfärden så blev det långkalsonger och raggsockor på, haha.
Det var någon som sa att tron på häxor kan spåras ända tillbaka till 600-talet....Och att den äldsta avbildningen på en häxa är från 1300-talet och finns i en kyrka i Slesvig i norra Tyskland. Det är en kvinna med utsläppt hår som rider iväg på en kvast.
Men häxor finns nog än idag ( Ialla fall om vi skall fråga männen).....Uttryck som: Det var en jävla häxa, kan man ju höra, haha.
Idag skall jag vila och istället släppa fram en annan kille som hade det lite " hett" om öronen.
Den stackarn fick idag släpa omkring på ett träkors igenom staden, för att dessutom sedan bli upp hängd på det mitt i solgasset. Men han var en godhjärtad person och gjorde detta för andra....Så för att vi skall kunna sätta oss in i detta fenomen, så är det en helgdag idag....Så att ni har tid att fundera och försöka förstå vilka våndor och plågor den stackarn fick utstå. Spott och glåpord kantade hans väg.. Men inte blev han mindre godhjärtad av detta. Nej , snarare så stärkte det honom i sin tro på männskligheten.
Vilken attans tur det inte varit jag! Då skulle dom elakingarna ha fått smaka kvasten. Jag är ju häxa , ni vet.


HUr skall ni göra för att minnas???

När jag var mindre så läste jag alltid barnens bibel om just detta vid påsken...
Den "historien" tröttnade jag inte på...

Det kommer att bli en låååångdag idag.
STACKARS GRABBEN,,,,,,

/ KRAM Suss


Kommentarer
Postat av: AnnaE

Glad Påsk!! :))



Jag var på Blåkulla, Men där var

det inget ös alls:))



Kram

2011-04-22 @ 09:45:34
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Mystjejen

Glad Påsk söta kramar

2011-04-22 @ 19:02:52
URL: http://Blogg.mystjejen.se
Postat av: Sasha

Glad påsk :)



sv; Ne men jag vill (ska) ändå ha den bilen :)



Jag är rätt duktig på mat och gillar att laga mat också :) Att bjuda folk på middag är bland det roligaste som finns tycker jag :) dock gör jag det allt för sällan. Men igår så gjorde jag det.



Hoppas du hinner njuta lite av påsken även fast du jobbar för fullt :) Du har en utmaning i min blogg som väntar på dig :)

2011-04-22 @ 22:57:23
URL: http://sashas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0