En häxhistoria....

Oj, vad tiden flyger iväg......
Nu är det ett par dagar sedan jag var inne på bloggen.
Kan väl säga att jag har haft lite förberedelser att fixa...Har kanske lika bråttom som tomten föra jul.
Alla ni kvinnfolk där ute vet ju vad jag menar... Det är ju min stora dag idag..HÄXOR..
Detta har vi ju sett fram emot sedan förra året. Att få komma samman så här appropå och utbyta lite erfarenheter med varandra.
Nu diskuterar vi väl inte det senaste brodderiet utan mera det senaste märket på KVASTEN. Vilken modell som är bäst i kuvorna och till lydnad. Även vad som är bäst medel till att trimma kvasten lite med. Det är en lika stor marknad som bilindustrin, haha. Men övervägande är det den gamla hederliga björkkvasten som går bäst hos oss häxor. Visst finns det endel som fräser omkring på en plast kvast eller något annat hemma bygge. Men luftfärden är inte så säker och man kan lätt tappa kontrollen...
Det här med kattras på kvast skaftet är oxå en viktig fråga med tanke på köregenskaperna.
Det går ju inte ann att ha en skygg och nervös katt därbak. Nej! Det lilla kattskrället skall vara lugn och trygg i sig själv.......och sedan har vi färgen. Svart är det optimala, men skulle du inte ha en svart får man göra som Kajsa Varg...Man får ta vad man haver...Kanske låna grannens katt.......


Jag åkte förbi en fart kamera när jag var på väg. Detta var den bild som blev!
Ganksa snygg:):)
Tänkte jag skulle " hotta" till mig lite inför årets party.
/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: Maria

Du e ju bara döläcker!

Alla andra måste vänt kvasten hemåt igen...

haha...

GLAD PÅSK!

2011-04-22 @ 12:08:35
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0