Playtones i Sandhem....24/9

Efter att ha festat på torsdagen var det då dax för fest på fredagen igen. Då blev det dans på Sägnernas hus. Det var sista dansen för säsongen. PLAYTONES spelade. Jädrans vad bra dom är. Är det någon mer av mina läsare som har sett dom "live"?
Men dom hade haft lite otur under dagen. Deras "turbo" på bussen hade börjat att brinna i något som vi kallar för Jönköpingsbacken. Det är en riktig mördarbacke när man kommer ifrån Jönköping och skall till Ulricehamn. Men dom hade lyckats att få ihop lite låne bilar och en lite större bil att frakta sina instrument i. Vem har sagt att det är glamouröst att vara dansbands musiker, haha.
Kvällen var super. Det var över fullt med goa och glada människor. Dansade som bara den. Skulle vilja  stått och lyssnat lite mera. Men jag tycker det är fult att säga nej, när man blir uppbjuden. Sedan kan man inte stå direkt vid scenen. Då blir det så trångt och jag gillar inte att få armbågar i huvudet, haha. Grabbarna sjöng och showade runt. Vaa bra dom är.... Skulle nästan säga att man är lite kär i dom...... MEN jag är ju redan gift och biggami, ej till låtet, haha. Livet är bara för underbart.
Playtones kommer ut med en ny skiva den 10/11 2010. Den är lite jul inspererad. Har "tjyvlyssnat" lite på den.. Det finns många bra spår på den oxå. Så gå in på Ginza.se och förbeställ den gott folk. Ni kommer inte att bli besvikna om ni gillar Playtones. Skivan heter: Rock´n roll Christmas party.... Det kommer att bli en bra jul:)


Denna grabben var åter med. han spelade på Sigges loge när vi var där. Han spelar så bra. MEN rör sig inte med några större steg.


Huvudsaken är att han kan " klinka" fram sköna ljud ifrån sin gura; haha. Tack John för att du finns...


Sedan har vi Peter! Han är väl den som har minst ont i benen efter en spel kväll, haha. Han sitter ju och spelar....
Men hans Steelguitar är bara för underbar. Det soundet,  ger en gåshud. Hejja Peter!



Det spelades in lite film på dom. Den skall väl användas i till reklam för kommande skivan kan jag tro... Öppen spis med eld i och kläder som är röda. Ja! det luktar ju jul  lång väg, haha...Mysfaktorn är hög på Sägnernas hus...


Deras film team var värre än "vi", haha. Vi brukar ju hålla lite avstånd till artisterna. Här har Stefan nästan kameran I ansiktet.... Men dom är ju proffs, så dom vet väl hur man skall gör. Vi andra är ju bara amatörer, haha
Måtte man nu inte hamna på någon ruta.....hm



HÄR HAR VI EN AMATÖR FOTOGRAF, haha. Söta AnnaE slöt upp till oss under kvällen. Hon och Sigge fotar för fullt. Det blev ca 60 bra kort på Playtones denna kvällen, haha. Men idag hade Sigge lagt vidiokameran hemma..
Men Anna hade sin med...


Här har Sigge varit i farten. Han kryper han omkring "backstage" och tar lite kort bakifrån. Varför skall alla kort vara tagna framifrån. Livet har en baksida oxå, haha...



Här har vi en till som sitter och spelar. Men som trummis får man ju använda hela kroppen. Två armar och två ben. ALLA fyra delarna används flitigt under en kväll. Undrar om han har träningsvärk dagen efter. ..



Här har vi då Per! Men han kallas visst för Svannte med 2 n, haha. Tack för pratstunden efter spelningen..
En skön snubbe, dom har för sköna dialekter, haha...



Nu så är det paus!! Skönt att få hämta andan en liten stund. Magen måste ju oxå få sitt. Då sitter en korv med bröd och en loka fint, haha..
Rast slut, nu kör vi igen....



Här har vi en riktig "spelevink"... Han dansar runt med sin "dam" på scen.... Mattias spelar bas. Han har ialla fall den lättaste biten när det gäller ner och upp packning av instrumenten. In med " damen " i moraklockan, klaartt...



" Får jag lov till nästa dans....." säger Mattias och lägger handen om " damens" hals....



Ser ni vilket " gytter" av dansande Playtones fans vi var. Vi hade även med oss en arbetskamrat till mig. Siggan ( förväxla nu inte detta med min gubbe , SIGGE) . Hon dansar till höger i bild med rosa blus. Som hon sa när vi åkte hem: VILKEN JÄVLA SKOJIG KVÄLL DET VAR... Håller med dig tjejen!!....



Vi uppmärksammade något annat roligt oxå. Konfettin som Grabbarna Grus ( Scotts) använde satt fortfarande kvar i taket och i takfläckten. Finns det ingen som inte lider av svindel som kan plocka ner den. Scotts var där den 6/8. Vi var där då.. En röjar kväll att minnas det oxå, haha



Då är det bara denna " gossen" kvar. Stefan bandets sångare......



Stefan han sjunger och ler. En eloge för att du sjunger på din dialekt. Orden blir så sköna då. Har varit inne på deras hemsida och tittat. Där är det en och annan som tycker lika dant som jag....



Nu tar vi ett "bildregn" på denna " good looking man"!!!




MAN FÅR GÅSHUD.......

Sigge skulle då försöka att ta ett kort på mig.
Det gick inget vidare, haha. Antingen blundade jag men log, eller så tittade jag men såg ut som ett "åskmoln".
Men som Siggan sa: Kan du inte både se glad ut och le samtidigt. Hur svårt kan det vara?
Helt omöjligt enligt mig, haha. Kolla får ni se:


Vilket jävla jobb en fotogtaf skulle få om han skulle göra ett SNYGGT foto på mig, haha...


Så därför fick jag vända bästa sidan till ikväll och tacka för mig....
Som vanligt har Sigge fotat korten och jag fixar resten, sammarbete ni vet:)
Det var en helt förtrollande kväll. Varmt som mitt i sammaren, trots att det är i slutet av September. Inte ens jag frös. Termobyxorna fick ligga där dom låg.....
 Tack Playtones för en underbar kväll. Och åter Tack för pratstunden Svannte. Det är kul när dansmedlemmarna tar sig tid att prata med "fotfolket".....
Så kolla upp era almenackor nu. Se till att ni är lediga den 9 oktober, för då spelar dom i Gislaved. Hoppas vi träffas där..
För se: JAG KOMMER ATT VARA DÄR DÅ.....

/ Kram Suss


Kommentarer
Postat av: AnnaE

Läcker tröja Suss!

Det missade jag precis

att den var sån i ryggen!

snyggt!

2010-09-26 @ 13:23:34
URL: http://AEsblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Ulrika

Wow vilka fina bilder. Du blir ju ett riktigt proffs på att dansa nu ;) kram

2010-09-26 @ 20:49:30
URL: http://ullissite.blogg.se/
Postat av: Carro

Riktigt härliga bilder!!

Vad fin du är Suss!!!



SV: Mmm, OM de blev förvånade. Haha.

2010-09-27 @ 12:27:00
URL: http://carropiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0