Igår var....

....det ingen bra dag alls!
Jobbet! Där fick man slita hund - fick sig en utskällning av en" brukare" som tyckte vi kom en timme försent. HUR i fan kan man komma försent till en kund. Ibland skulle man önska att man kunde läsa lusen av dessa stora egoistiska personer. Att man verkligen skulle kunna säga: - DU skall vara jävligt glad att jag bara är en timme försent till dig ( som dom endast själva tycker) Vi jobbar inte efter tid. Det finns dom som ALDRIG mer behöver våra tjänster nu. Och här sitter du och gnäller om tiden!!!! Många av de gamla är hemskt uppe i sin egna värld. hänsyn till andra fungerar inte. Måtte man faan inte bli sådann när man blir gammal och grå! HAHA, men antagligen kommer jag att bli sju gånger jävligare ( eftersom jag minnsan har jobbat med detta i ett X-antal år.)
Som om inte detta räckte s var det naturligtvis någon dom trodde " man plötsligen" hade fått ben och kunde gå igen. Efter att ha suttit i rullstol i flera år. Ja, herre jävlar vilken cirkus..... Vad är man! Djur skötare eller???

Sedan blir det inte bättre när man kommer hem. Ungar som " gnäller" för ingenting.Dom tror fortfarande att dom har chekat in på  " Hiltons" hotell..... ack så fel dom har. Då kan man få börja som städ och upp plockar personal. Ungar som inte kan torka av ett bord efter sig när dom ätit frukost. Utan det fortfarande ligger en hög med smulor kvar efter dom. Och det bästa av allt. DET ÄR INGEN som anser att högen tillhör någon av dom.. Trotts att jag torkade kliniskt rent efter mig på morgonen. Undrar vad jag har för inneboende jag inte känner till???

" GUBBEN" Det kan jag inte ens sätta på pränt.

Inte faan är livet en dans på rosor inte. NEHE, stigen är översållad med törnen....
Detta inlägget är ju värre än klagomuren. MEN det måste nog finnas sådanna dagar oxå. Vi kan ju bara hoppas att dagen blir bättre idag. Carpe dium, lättare sagt än gjort :)

Ha en bra dag! Det skall jag försöka ha ialla fall.. / Kram Suss

Kommentarer
Postat av: jess

jaa jag vet exakt hur du känner dig....

2010-09-14 @ 09:20:15
URL: http://theshedevil.blogg.se/
Postat av: nadia

Känner igen det där... Och jag kan tyvärr säga att jag har varit en sådan person som aldrig plockade upp efter mig.. Skäms på mig! ... Men eftersom att mamma hela mitt liv plockat undan efter oss barn utan att klaga så "bekvämar" man lätt till sig. Fortfarande ibland när jag åker dit kommer jag på mig själv med att bara lyfta på mig när jag ätit, å går därifrån. Kommer dock ganska snabbt på att jag faktiskt är helt kapabel till att ta undan efter mig själv. Mina syskon gör samma sak. Även fast dom nu är 17 och 19 så skyller dom fortfarande på varandra, vad det än gäller. Tror det är en typisk syskonsak. Man vet att man alltid kan komma undan med saker och ting om mamman inte kan veta vem det var som gjorde det..



www.prinsessanadia.se

2010-09-24 @ 14:45:52
URL: http://prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0