I flygande fart....

Bråttom som alltid!!!
Snälla GUD ( eller någon annan) ge mig 36 timmar MINST på mitt dygn. Har massor att göra men lite tid. Jobbar man heltid så blir det inte så många timmar över till annat. För sedan har vi ju dom här måste grejerna som alltid skall göras i ett hem. Men just nu finns det ännu mera saker jag vill göra....så jag får inte min tid att räcka till. Hur gör ni!!!!!

Idag fick jag göra en visit hos tandis... Det var en tand ursling som hade lossnat ( en krona). Så nu sitter den fast igen. Idag var priset faktiskt överkomligt, endast 77:- . Annars är faktiskt den fronten lugn. Inget som gör ont. Håller bara på att jobba med dom som skall fixas till.

Har varit ledig idag på förmiddagen, jobbar kväll igen. Imorgon jobbar jag till 16. MEN sedan är jag ledig i 3 dagar, skönt.
Glöm inte att det är internationella läsdagen idag! Läste att det är ganska många som är analfabeter i vårat land. Det är helt otroligt med tanke på att vi har lag på att alla skall gå i skolan. Hur kan ett barn slinka förbi i 9 år, utan att någon har sett att personen inte kan läsa. Finns det en vetig förklaring till detta.....
Fundera ni på det......

Nu skall jag ringa och fråga om Herr L har glömt att jag jobbar kväll idag??? Bäst att checka av! Herr L kan vara väl så tankspridd och glömsk.....Vi har inte Alex på dagis den dagen. För det blir bara i 1 1/2 timme i så fall. Och det känns helt onödigt. Allså måste Herrn i huset vara hemma senast 15,40 för att jag skall hinna in med andan i halsen och stämpla in på mitt jobb...
Ingen ro och ingen vill jobbet kallar och man får ila.....

Puss o Kram på Er! / Suss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0