ANNANASPAJ...

Jag var även gotte sugen ikväll. Så jag ställde mig och gjorde en ANNANASPAJ.
Här kommer den:


Botten:
1 dl socker
150 gr smör
3 dl vetemjöl  ( skall du använda glutenfritt tar du samma mängd mjöl)
1 tsk bakpulver

Blanda ihop alla ingredienser till en deg. Tryck ut den i en form ( Jag använder alltid bakplåts papper i botten.)

Fyllning:
400 gr krossad avrunnen annanas
3 dl creme fraiche
2 - 3 tsk vaniljsocker
1/2 dl strösocker
1 st ägg

Blanda ihop allt detta i en bunke. Kanske du vill ha mer vaniljsocker ( då tar du det). Häll denna smeten i paj skalet.
In i ugnen i 200 grader i ca 20 - 25 min

Den smakar lika bra varm som kall.          
                                                                        / Suss



Kommentarer
Postat av: nadia

Det där såg gott ut :) Blir nästa recept att prova.

Själv försökte jag mig på att göra bullar i förrgår, dock så var nog mjölk och smörblandningen aningen för varm så degen började aldrig jäsa, men jag bakade ut bullarna ändå i ett sista försök.

Dom jäste inte då heller, flera timmar bakandes helt i onödan :(

Och dubbel smet hade jag ju självklart gjort..



www.prinsessanadia.se

2010-09-05 @ 12:20:04
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0