Då och Nu....

Hej Alla glad, där ute!
Lill killen och jag har precis avslutat våran frukost tillsammans. Han är ett barn av sin tid. Han kollar "dinosarius king" på datorn. Musen den sköter han själv. Han är duktig, han.
Vad gjorde en annan som barn?? Jo, det var ju julafton när vi fick en Kalle Anka tidning, haha. Den läste vi sedan på "härrsan och tvärrsan" och vi var såååå försiktiga. Det dröjde ju en hel månad till nästa. Det fanns EN tv med 1:an och 2:an på. Sedan så inskaffades det en bandspelare som vi små inte fick röra. Min bror som är 7 år äldre än jag ansågs ju sitta inne med ansvarskänsla på att få handskas med på och av stängningen,HAHA( Vi är 5 syskon). Ja, detta var tider det ,hahahahaha.
Nu har vi 2 laptopar (ändå räcker det inte till, skulle behöva en till). 2 teve apparater med boxar och diverse olika kanaler så att man kan se på tv dygnet runt, om man vill. Barnen har var sin mobil.( naturligtvis har vi vuxna oxå varsin) Och den tycks dom inte kunna leva utan. För ibland är det ett evinerligt pipande och blipande över allt. Måste man verkligen vara anträffbar 24 timmar om dygnet???? Det finns en bra kamera och en nyköpt vidiokamer. Leksaker i över flöd till lill killen. Cyklar och moped. Sofie rider på ridskola (inte helt gratis precis). Micro för snabb maten, haha.
Ja, listan skulle kunna göras längre, men nöjer mig med detta. Men frågan är? Är mina barn nöjdare för detta än vad jag var när jag var i samma ålder. NEEEJ! Dom förstår inte riktigt hur förspännt dom egentligen har det. Och jämnför man med dom, säger dom bara: -Vi lever inte på stenåldern!!. Jag trodde faktiskt att stenåldern låg längre bort än si så där 30 år sedan, haha. Men jag lärde mig väl fel i skolan. Min lärare var väl inte upp daterad på datorn( fanns ingen då), haha.
Vi får väl kalla detta ett ilandsproblem. Att barn inte får som dom vill.  Men i slut ändan. Vems fel är det??? Jo, vi föräldrar som köper allt barn pekar på. HAHA, så varför sitter jag här och gnäller? DET ÄR VÄL JAG SOM ÄR FÖRÄLDER...............

Nu skall jag ta fram lite mera elektroniska grejer. Min kära dammsugare skall få komma ur gadderoben och ta sig en svängom. Hur lång tid kommer det att ta innan man kan ha en robbot som städar. Kanske 30 år framåt,haha.

Puss och kram på Er! / Suss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0