Vitrockar....

Nu har jag ringt alla samtal som skulle göras!
Ett var bland annat till min tandläkare. Som ni vet ( ni som följer bloggen vet)så var jag ju hos tandis för ca 2 veckor sedan, och det besöket resulterade ju i att jag skulle DRA ut en tand! Så han stoppade bara i nåt jox så att det skall klara  sig fram till dagen " D". Men under hela denna tiden har tanden INTE gjort det minsta ont ( inte ens ett litet pirr.). Så det kanske inte var så illa som han trodde. Har funderat på detta och ville konsultera mina funderingar med honom. Jag tror: Att det antagligen hade blivit en glipa emellan tanden och lagningen. Och så kommer det ner " skit" till pulpan, och gör gräsligt ont.
Så jag ringde upp! -OH, Sussie har du ont? Han är av den ny svenska sorten, haha. men gräsligt trevlig. Talar om vad jag funderat på! Han funderar en stund och håller med mig. Så nu har jag en ny lagnings tid bokad. Tanden har fått ett längre liv och "hålet" i plånboken är temporärt stoppat ( utdrag kostar 4000 kr).
MEN varför kan man inte lita  på vad "vitrockar" av alla de slag säger???? Varför skall man behöva vara sin egen doktor och tandläkare???? Eller är det bara jag som är så j....l bevärlig och skeptisk???

Skall ta och fundera vidare på detta nu när jag tar mig en kopp kaffe igen och proppar magen full med kaffe bröd. GOTTE LI GOTT, GOTT.

Puss och kram på Er! / Suss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe, den nua sorten. Fint uttryckt av dig. Håller med, de är ofta så mkt trevligare än de torra gamla svenska vitrockarna. Har inte landstingsvalet påverkat läkarkåren "där uppe"? Här nere är de så förstående och engagerade som aldrig förr. Kram på dig!

2010-05-06 @ 09:57:56
Postat av: Susanne

Svar: Anonym

Det skulle nog inte skada om vi tog efter lite av deras hövlighet. Vi (svenskar)har stora problem med att säga Ursäkta och Tack ibland. Tack för att du lämnade en kommentar och Välkommen åter! / Kram Suss

2010-05-06 @ 10:50:50
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0