Städ, film och trädgård......

Kvällning!
Har faktiskt fått ganska bra saker gjorda idag trotts allt. Har gjort sådant som " glöms" bort!  Typ: rengjort diskmaskinen och filtret.Kan säga att det såg ut att det var ett tag sedan det var gjort. Körde även en rengörings tablett när jag ändå var i farten. Tog ett tag med kaffe bryggaren. Där körde vi lite avkalkning pulver. Fick köra minst 7 kannor med vanligt vatten efter. Nu säger den inte ett knyst när jag brygger mitt kaffe, haha.  Torkade av ovan på skåpen i köket ( har skåp som inte går ända upp). Där blir det liggande en massa fett och damm. Gott att få det bort taget. Torkade även ur poslinshyllan med glashyllorna och med glasfönster. Skulle behövt rengjort ugnen oxå, men den får stå sig några dagar till. Torkade ur filtret på tvätt maskinen, förstår inte vart alla hårnålar och plast tandpetare kommer ifrån. VEM RENSAR INTE UR SINA FICKOR PÅ SINA KLÄDER?????

Var inne på  youtub och kollade lite olika klipp! Såg då denna sköna rulle. Hippo and the dog! Hunden är bara för skön. Dessa steg kan bli några sköna dans move´s till Zekes kanske haha. Gå in och titta:



Var och gjorde en runda i trädgården nu ikväll. Stannade då till vid " Löjtnantshjärtanen ( vilket jävla krångligt ord). Om man studerar dom ordentligt så kan man bara bli slagen av häpnad! Hur kan varje liten blomma bli perfekt som ett hjärtan. Dessa blommor är bland dom vackraste. Jag har vit, röd och rosa. Förresten! Är det någon som har sett om liljekonvaljen blommar än????

Se vilken skönhet. Någon som kan historien bakom blommans namn??


Se den vackra hjärtformade formen..


Säger nu godnatt efter denna botaniska stunden i min trädgård. Kommer säkert tillbaka
flera gånger till blommor.

Puss och kram på Er! / Suss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0