Adjö marodör.....

Nu har det då äntligen hänt!!!
Har nu  varit och dragit ut den lilla " marodören". Hade tid kl 8,00 nu imorse på Käkkirurgen på Borås lassarett. Bragade som ett aspelöv när jag skulle dit. Tycker inte om detta. Känner nästan att jag får klasfobie under operations duken som läggs över en. Det är endast ett håll för näsa och munn.
Ja, i måndags så fick ju tanduslingen spelet kan vi säga. Nu var goda råd dyra. Vi fick bedöva ner tanden, för att jag skulle slippa värken. Ringde akut till Borås om en snabb tid. Men tyvärr så fanns det ingen förrän idag. Kan lugnt säga att jag inte har slagit klackarna i taket utav glädje. Därför har jag inte skrivit något ( ni förstår säkert).
Personal på käkkirurgen är "HELT out standing". Hur gulliga och trevliga som helst. Även herr tandis har glimten i ögat och nära till skratt. Efter 1,5 timme var jag klar. Då var jag ihop syd och kunde bege mig hem. Men bara en sak förts sa tandis. - Du har ett styng under tungan! Den hade varit aktiv sa han. Jag tror nog han slant med trissan när han skulle dela tanden. Och skulle du börja svullna i tungan och få svårt att svälja och andas kom till akuten direkt. Hm, undrar om detta är vanligt? Det händer ibland, sa han med ett snett leende.
 Så nu sitter jag har med en värkande kind -del och en stel tunga. Det skall ju gå över. Vet ni hur mycket man använder tungan till i munnen?? Den rör sig hela tiden, när man svälger, pratar och äter. Den gör "hiskligt"(lokalt ord) ont. Det enda som är fördel med detta är: ATT JAG INTE PRATAR SÅ MYCKET, HAHA. Det måste kännas skönt för resten av familjen.

Nu med detta åtgärdat borde det gå åt rätt håll. Men man kan inte så noga veta med mina jädrans tänder.
Har ledigt idag. Är hemma imorgon oxå och sedan är jag ledig  fre, lör och söndag. Det kunde varit bättre.


Puss och kram på Er! / Suss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0