Äntligen hemma....

Hej!
 Då var man hemma igen för en kort stund, haha. Har inte varit hemma sedan jag åkte kl 06,30 imorse. Kom hem nu vid tio tiden i kväll. Det har varit en bra jobbar dag. Och en dag nämre min 5 veckors semester.
När jag var på väg hem nu i kväll så gjorde jag en avstickare för att plocka med mig  några buketer LILJEKONVALJ. Jag skall ta med mig dom till jobbet imorgon. Tycker att mina gamla skall få känna på doften. Vad jag vet finns det inga doft allergiker ibland oss ( men man kan inte så noga veta). I så fall är det bara att ställa ut dom. Men finns det någon blomma som det tar sådann tid att plocka??? Man drar och dra för att få ihop en vacker kvast. Och så blir man halvt uppäten av mygg och knott. Jädrans små odjur. Men jag fick ihop mina blommer och kunde ge mig av.

Tog lite kort på min färg granna kollebri. Hoppas ni förstår "pointen" av den. Det är inte lätt att få med alla färg skiftningar. Men ni får en bild på några.
 Skall hoppa ini duschen, och bli lite ren och lukta gott. Sedan i säng. NI förstår! Jag gör en delad tur imorgon oxå, haha......



Skol avslutnings blomma nr 1. Men vi slutar skolorna den 15 Juni här. Och då har den blommat över.


Vilken smäcker liten skönhet....


Här är kollebrin grön.....


Sedan skiftar den över i turkos och blått...


En blodröd fin färg. Den lyser upp hela alltan. Tack Herr L för denna fina  lampa. Nu har jag något att titta på när jag står och röker på kvällen på alltan....


Puss och kram på ER! / Suss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0