Pinsammt ögonblick.....

Har idag åter blivit påmind varför jag är en motåt strävare ( på den bra sidan) angående tekniska prylar och moderniteter....... haha

Har varit i stan idag. Slinker in på ICA för att handla lite förnödenheter. Fler med mig hade väl samma tanke. Det är lite halv molningt och lite sprida skurar här och var i trakten. Men det skall ju bli en KANON helg enligt väder kartor. Så det gäller att lada upp i kyl och frys så att man inte behöver flytta sig ur solsängen, badpoolen,  baden-baden stolen eller var man nu helst vill spendera sin fritid någonstanns.
Så med andra ord är det många som handlar och kööerna långa. Det sitter dessutom semester vikarier i kassorna ( inget ont över det, men det tar lite längre tid). Så det muttras lite här och där.
Men jag har ingen brådska ( handlar själv ), så jag står och kikar lite försiktigt på folket som står där. till saken hör att jag står i en VANLIG kö, där man får lägga upp sina varor och se glad ut.

Intill mig precis så finns kön för "gräddfilen", allså dom som har så bråttom att dom kör med "Själv scanning". Ni vet vad jag menar. Allt hänger på att du själv ser till att du betalar vad du handlar. För att sedan stoppa ner varorna direkt ner i påsarna. Sedan är det bara att betala och gå....
Men ibland så tar ju personalen små stickprov för att se om " snåle Svensson" sköter sig....
Det var väl inte direkt vad denna familjen hade räknat med idag, när dom dessutom hade handlat sååååå mycket. MEN TJII FICK DOM, HAHA
Det var bara att så snällt börja plocka upp allt, det  som redan var väl ner stoppat. Tanten börjar direkt att fråga gubben om potatis påsen var betald ( Dom hade plockat i färskpotatis i en ica påse av plast, så det var inte lite inte). Nehe , säger gubben. Det  trodde jag du gjorde, sa han?  Man såg riktigt hur dom våndades över situationen. Och så här höll dom på att skylla på varandra hela tiden. Till saken hör att tanten dessutom är hemsk snäsig emot personalen som kontollerar sakerna med kvittot. hon är ju tvungen att fråga varför inte det finns på deras kvitto, när hon får upp det på sitt. Tanten har det mest konstiga förklaringar. Dom är ju inte direkt tysta heller. Så vi som står närmast kollar ju på dom, haha. Skulle det varit jag, skulle jag bokstavligen DÖTT på stående fot. Felslag blev på ca 200:- ( allså som dom skulle betala till). Deras nota var redan på ca 1100:-
Hur kan folk vara så oärliga?????
Har själv jobbat i affär. Tog inte ens en choklad bit utan att betala.
Här försöker man då upp fostra sin barn att vara ärliga och att inte ta något som inte tillhör en själv. Så står det då ett par med barn ( Ålder ca 3 o 5 år) och stjäl mat för 200 spänn????? Än är den sista idioten inte född.
Vad får dessa barn för upp fostran???? Nu var väl dom kanske för små för att förstå just nu. Men jag tror ju inte att föräldrarnas mentalitet kommer att förändras av dagen situation. Är det på detta sätt vi får TJUVAR i vårat samhälle????

Mina barn tycker jag är gammal modig av mig, eftersom jag inte änvänder scanning pistolen. Men om vi skulle handla hela familjen så skulle vi med all säkerhet hamna i en sådann situation vid någon kontroll ( inte medvetet) men någon skulle glömt att scanna av INNAN varan läggs i påsen. Och den stunden vill jag inte upp leva, för jag skulle skämmas ihjäl mig. Och jag vill leva i många år till, haha.............


Puss och kram på Er! Skriver senare ang Göteborgs trippen. / Kram Suss




Kommentarer
Postat av: Ponyo

Usch, att folk är så oärliga! Klarar man inte av att scanna in allt ska man ju inte använda sig av det. Att man kan missa någon småsak ibland är ju en sak men grejer för 200 kr? Känns inte riktigt som ett misstag ju.

2010-07-01 @ 00:02:15
URL: http://www.annamaria-l.se
Postat av: Susanne

Svar Ponyo

Hej! Jag tror nog inte detta var första gångnen. Utan att dom blivit djärvare och djärvare. MEN idag blev dom stoppade. Kanske dom lärt sig något. / Suss

2010-07-01 @ 00:43:54
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0