Glömsk! Inte jag inte.......haha

Hur gör man för att få en 4,7- åring att förstå att man skall sitta still när man äter?
Att man inte kan ha sina dino vänner med bjudna PÅ köksbordet. Och att dom dessutom har diverse ljud och läten för sig, som bara måste besvaras.
Att man inte kan doppa EN makaron åt gången i ketchup ( ni förstår vilken tid en portion tar att få i sig) haha.
Att korven inte är någon mask. Utan mat man biter i.
Trotts allt är detta mat han själv fått ÖNSKA idag, på brist på middagsmat förslag ifrån husets invånare.
Han har BARA suttit i  en timme fram till nu. Med denna hastighet så är det dax för fika när han fått i sig sin mat.
 
Denna lilla ängel kan göra en gråhårig när det kommer fram till mat stunden.
Antagligen är detta något slags inbyggt " kom jag skall göra mina föräldrar tokiga". Allt för att  kolla och testa av var gränserna går VARJE dag. Man får verkligen "behärska" sig när man känner att nackhåret börjar att resa sig i ren frusteration.
Det är ju ganska förunderligt att det finns så många barn som det finns? Man skulle ju tro att med tanke på vad ett barn kan hitta på , så skulle man dra sig för att skaffa nr 2. Detta måste ju påvisa att människan är glömsk av naturen. Så varför säger man att man blir glömsk med åldern????
Själv har jag 3 barn hahahaha...........

Puss och kram / Suss

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja Herregud..detta med maten.Har en son som är så fruktansvärt dålig på att äta. Man krusar, tjatar, lagar de han vill ha osv...men inte f-n hjälper det! Så drygt och man känenr sig som världens tjatmamma!

2010-06-23 @ 21:18:15
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Susanne

Svar Maria

Jag glömde ju toabesöket, det är ju obligatoriskt, haha. / kram Suss

2010-06-23 @ 22:21:04
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0