Hjälpa naturen på traven......

Herr L tog ett så urtjusigt foto imorse på mig, haha. Brukar fråga! - Varför skall du alltid fota när man ser ut som " Hej, kom och hjälp"?  Varför inte ta ett foto när man  har försökt hjälpa naturen med att ta bort lite rynkor, pudrat  näsan, markerat ögonbrynen, lagt lite läppstift på dom hud färgade läpparna. Har inte ännu sett en människa med röda läppar, naturligt som det är på alla bilder.
Fixat till dom spretiga hårstråna så att det ändå ser lite till fixat ut. Eller har satt på sig snygga kläder. Man äger ju inte bara urtvättade t-shirtar  och mjukis byxor. Målat till ögonen och rullat på ett x-antal lager mascara på fransarna. Allt för att få mera förföriska ögon.
När man känner sig som mest "sunkig" DÅ blixtrar kameran som besatt. Skulle nästan tro att det är en kändis som plåtas.
Här kommer då kortet jag kallar: Rehabskortet
Kaffe ,cola och smörgås. Allt detta dagen efter. Med tanke på utssendet på kortet kan man tro jag druckit endel. Men tyvärr får jag göra er besvikna. DRICKER inta alls.

Och skulle inte detta hjälpa ( med att piggna till efter få timmars sömn) har jag reserven: MINA cancerpinnar( Sofie kallar dom för det).
Man törs ju knappast idags läget säga att man röker. Det är ju "skott pengar" på oss rökare.
Tycker faktiskt att det är lite orättvist. Dom vilda djuren är det ju bara jakt på under bestämda månader eller dagar. Ex Rådjur  -  augusti till december
Älg  -  oktober tillmitten av december
Hare  -  sen höst till mitten av februari
Rökare  -  Året om , 365 dagar
Men rökare tycks man kunna jaga med "blåslampa "på ALLA ställen. Men om vi står i" Guds fria natur"
 låt oss vara ifred!...........


 Tack gode Gud för kaffe på morgonen. Cola är inte dumt det heller. Välkommen till familjen "med sunda"   vanor. Rehabilitering på morgon kvisten, haha.


Varför skall allt med klös i vara blått??? Ser ni den snygga tändaren, haha?


För att upp häva det förra kortet tog vi ett nytt. Men tyvärr  så är detta sanningen haha. Inga skönets krämer tycks hjälpa längre,. Man har passertat bäst före datum och rynkor sitter där dom sitter. Var det BOTOX som hjälpte ,haha.


Som ni ser har Svea avencertat ifrån köksstolarna in till Sofies sängkammare. Ligger lugn och skön i sängen. Kan man ha det bättre???

Nu skall jag hoppa in i duschen och bli ren ( HAHA djuret ren). sedan hopp i säng. Nu börjar sista veckan inför semestern och det är jobb, D- tur imorgon. Jag gör 4:a delade turer denna veckan.
 Slå det om ni kan.......

Puss och kram på ER! / Suss
 
          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0