Utan hem.....

Ja, inte vet man vad en dag kan innehålla. Inte trodde jag igår morse att jag skulle vara innehavare av en gullig liten fin katt innan dagen var slut.
En jobbar kompis hade ett katt problem! Hon och hennes man är alltid ute och går en runda med sin  hund varje dag. Dom är ena riktiga frilufts människor. Och då går dom förbi ett tomt hus ( det har bott en polsk familj där). Och varje gång så kommer det fram en liten fin katt som vill ha mat och kärlek. Dom har väl bara lämnat kvar den.  Hon som har ett riktigt blödande hjärta för alla djur, känner sig ledsen över denna levande varelsen. Kunde hon så skulle hon tagit hand om katten själv. Men deras lilla hund är en förklädd "mördar maskin" haha. Det är en liten hund, men han hugger ALLT som har 4:a ben och rör sig, säger hon.
Så nu har hon frågat på jobbet om det inte finns någon som kan tänka sig en liten söt katt? Och vem tror ni säger: OK, jag kan ta den????? Naturligtvis: JAAAG.
Så, nu har vi 3 katter. 
Herr L brukar fråga: - Varför skall alla katter hamna här??? Men inte kan man lämna en liten katt vind för våg? Eller.......


Så här har ni SVEA. En söt liten katt hona på ca 7 - 8 månader.

Hon ÄLSKAR mat, haha. Kanske helt förstårligt med tanke på hennes situation i livet. Visst är hon fin???


Har full koll på mat skålarna! Hon har en silkes len päls och är fint tecknad.


Har redan hittat sin favo plats. En stol i köket. Hon fräser åt både Sven och Frans. Dom undrar vad det är för en liten fräsande sak som ligger och stirrar på dom, när dom går förbi, haha . Men gamla Herrar som dom är, låter dom "ungdomen" vara ifred.


Hon har redan funnits sig väl till rätta. Sova, gå på lådan, äta, sova igen. Hon har en skön " slappar" stil. Hon hoppar gärna upp i knät när man lovkar på henne. Hon kommer att bli en bra katt.....
Nu får hon bara vara inne i någon vecka, så att hon lär känna oss och lära sig vart hon hör hemma. Sedan kommer hon att få göra som dom gamla missarna. Vara ute och inne som man vill, men ALLTID komma in vid nio tiden på kvällen. För mina katter bli in låsta till kvällen. Dom får inte springa ute på natten. Tycker man skall hålla koll på sina djur.

Just nu ligger hon jämter mig på stolen och spinner varje gång jag klappar henne. Tänk om man kunde stoppa alla köp av sommar katter. Tycker det är hemskt att folk bara kan lämna ett djur på detta viset. Min lille Sven är oxå en sommar katt. Kom till oss en regnig höst kväll för 17 år sedan. Jag kan ju inte rädda ALLA.


Puss och kram på Er! / Suss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0