Vinbärs kaka....

Nu vid eftermiddagen så kom det stora "någotgotttillkaffesuget".
 Är det flera som brukar känna den känslan???
Sagt och gjort! Bara till att slänga sig ut i vinbärs busken och repa av en näve eller två.
Em var ute först, men eftersom tag tog den större långpannan behövdes det flera.

Vinbärs kaka!

140gr margarin
2 dl strösocker
1 ägg
2 dl vetemjöl
repade, röda vinbär

Rör ihop socker och margarin.
Tillsätt ägg och vetemjöl
Rör ihop detta till en smet

Häll detta i en bröad form eller ta ett bakplåtspapper i. prova dig fram hur tjock du vill ha din kaka. Jag har en  form med  diametern 24-26 .  Sprid över dom röda vinbären. Hyss in i ugnen.
175 grader i ca 30 min

Är ni som jag ( gluten) så byter jag ut vanligt vetemjöl till glutenfritt mjöl. Tar lite extra ca 0,5 dl
Severas med vaniljsås eller vaniljglass.

Hoppas det smakar!!



Kommer direkt ifrån ugnen.



Detta skall väl få tyst på götte tarmen (ialla fall för ett tag).



Bilderna är ifrån Em mobilkamera: Eftersom våran kamera befinner sig i Norrköping i en vecka på semester med Sofie. Tycker det blev bra bilder ändå!...

/ Suss


Kommentarer
Postat av: Annika

Det där såg jättegott ut :) Du kan inte skicka en bit genom kabeln haha... Gonatt / Annika

Postat av: Maria

MMMMM.....ser smarrigt ut!

2010-07-18 @ 00:28:34
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: nadia

Min sambo påstår att det är mitt fel att han har gått upp ca 15 kg, jag kan ju medge att jag brukar slänga ihop åtminstone ett "någontingtillkaffet" fika i veckan.



www.prinsessanadia.se

2010-07-18 @ 01:20:17
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: susanne

Sv Annika

Haha! Det är lite svårt att pilla i vinbären...



Sv Maria

Hoppas du inte hade detta receptet innan...



Sv nadia

Hej! kul du tittade in! Kommentar finn på hennes sida, följ med!

Kram på Er! / Suss

2010-07-18 @ 11:12:07
URL: http://sussifarten.blogg.se/
Postat av: Mariette

Verkar jättemumsig men det jag fastnade mest för i bilden var BÄNKSKIVAN, så jädra snygg. Vi har köpt det mesta till köket men ännu ingen skiva :(



Gillar din blogg fantastiskt mycket och har tittat in lite de senaste dagarna (hittade dig häromdagen) =) Ha de gott i värmen!

2010-07-22 @ 09:40:23
URL: http://mariettesrora.blogg.se/
Postat av: susanne

Sv Mariette

Tackar, tackar. Värmen lyser med sin frånvaro. Har haft regn sedan igår kväll.Det bara öser ner.. Vi gjorde om vårat kök 2003. Beställde köket ifrån "Köksforum". Herr L säger att det är en vanlig "perstorps"skiva, som finns i många olika färger. Skall ta ett kort på köket när den riktiga kameran kommer hem från semestern. / Suss

2010-07-22 @ 10:17:30
URL: http://sussifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0