Tandtroll.....

Var då hos tandis idag, och det blev som jag trodde!! INGEN ROLIG HISTORIA.
Har haft värk i en kindtand i nedre käken ett tag. Vet av erfarenhet vad det leder till. Han tog några bilder på tanden. Skakade på huvudet och sa att det inte fanns så mycket hopp för den. Detta kände jag på mig innan. Tänder som är mycket lagade blir hemskt porösa.  Han gav mig en bedövningsspruta , vi väntade. Han borrade. Jag sa att det gjorde ont. Fick en 2:dra spruta. Vi väntade. Han försökte åter borra och lokalisera någon kanal ( tanken var att vi skulle döda nerverna). AJ, igen. Men vad nu då, säger han? Det gör fortfarande JÄTTE ont, säger jag (isade ända ner i skallen). Vi kan inte göra mera än att ta EN till. Får nu min 3:DJE spruta. Och vi väntar. Vid detta laget är jag så blöt på ryggen så man kan tro jag badat. Hans panna innehåller oxå svettpärlor. Nytt försök att leta efter kanaler. Han kollar hela tide på röntgen skärmen. Mumlar något jag ej uppfattar. AAJJJ... Herre jävlar, det gör fortfarande ont. Nu börjar han nog känna sig maktlös. - Syster! kan jag få en "BLÅ" spruta denna gången! ja ni läser rätt! Jag får spruta nr 4:a. Men ni skall inte tro att jag blev bedövad av den ( ialla fall inte just då, haha). Där slutar han,  och säger: Susanne! jag kan inte fortsätta. jag får skicka remiss till op, i Borås. Dom får dra tanden, rötterna har vuxit runt, i varandra, så man kan inte finna några.
Så efter 4:a sprutor så sitter faanskapet kvar i munnen( 3 röda o 1 blå, sprutorna visar olika styrka och bedövningsinnehåll). Det är ju inte första gången jag drar ut en tand genom operation. Visdomständerna har gått denna vägen oxå.
Bedövningen kom sedan när jag kom hem. Då smällde det till på en gång. Såg ut som jag fått en stroke. Kunde inte svälja ordentligt. Paniken låg på lut. Men jag fixade det. Bedövningen släppte som först vid 19 tiden nu ikväll. Jag hade ju lovat att jobba extra nu ikväll oxå. Det var många som inte hörde vad jag sluddrade fram, men det fick gå.
Så nu får jag gå här och vänta på remiss till op i Borås. Vilket jävla skit. Kan väl lätt hålla mig för skratt nu ikväll. Kostnad  för att dra en tand runt 4000:-. Bit i den ni.
Jobbar nu i helgen men lovar jag skall skriva en rad eller två till er.
Nu skall jag stoppa i mig lite mera gift för " skalla värke ", anntagligen spänningshuvudvärk.

Puss och kram på Er! / Suss

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh jösses. Jag fick kårar längs hela ryggraden, det lät bara för j**la äckligt det där med att rötterna växt in i varandra. GAH! Hoppas du mår bättre idag. Stor kram/ Anna

2010-04-24 @ 09:40:42
URL: http://annasadlib.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Mår OK, tack! Men nu är det ny väntan, och sedan när tanden är ute. Ny väntan igen, för då skall den läktna. SEDAN kan vi börja med att fixa dit en ny tand. Så det känns långt bort. För en ny tand skall det dit, så desså! / Kram Suss

2010-04-24 @ 13:58:44
Postat av: Maria

Det e inte konstigt att man drar sig för att gå till tandläkaren med deras priser...uhhhhggg....

Hoppas du mår bättre idag!

Kram Maria

2010-04-25 @ 13:22:49
URL: http://mariagladsax.blogg.se/
Postat av: Susanne

Sv. Maria

Det konstiga är att jag inte har ont i tanden nu!!!. Den kanske inte behövs dras ut??? Skall ringa till tandisen i veckan o höra. MYCKET UNDERLIGT. / Suss

2010-04-26 @ 00:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0