Tekniska "mojänger"...

Nu har den kommit!!
Våran nya nya "mojäng". En ny vidiokamera ,Legria FS36. Haha! Jag är nog den mest otekniska person som finns. Men enligt dottern så skulle detta vara ett OK köp, om man inte vill punga ut med 20000:-.
Hon har redan varit i farten och spelat in. JAG har bara tittat på paketen och tänkt: Gud vilken djungel av knappar och blinkande lampor. Barn är mera orädda, dom bara trycker runt och ser vad som händer. Som vuxen tänker man mera. Man är ju mera försiktig, vill ju inte göra sönder något. Man får ju själv betala. Barn säger: - KÖP NYTT, - Det är sönder! 

 

Till något annat. Hur har ni det med vårkänslorna?? Det vet i fa.... vad mina sitter någon stanns just nu. Tänker jag tillbaka ,så med "handen på hjärtat" så kände man nog dom mera förr. Man kunde ju bli helt euforisk av att se solen och känna värmen och att tänka på sin ny funne vänn. NU - jädrans, dax att byta till sommar däck, dax att ta fram kultevatorn och börja vår städa i trädgården, nu börjar perioden med att klippa gräset stup i kvarten ( man vill ju inte vara sämre än sin granne ). Listan kan göras lång av alla måsten. Och den ny funne vännen.. Ja, den har man haft i över tjugo år. Känns väll inte så nytt precis, men man slipper alla krångligheter med att lära känna någon ny person. Man vet vad man har och den känslan kan vara guld värd den oxå. Vårkänslor - ett över drivet stadium. Årskänslor året om är ju bättre enligt mig



Puss och kram / Suss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0